Met voetbal sta ik Spits ik loop alleen nooit op mijn positie. Nu mag ik niet altijd spits meer iemand tips waar ik Moet staat als spits?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.4K

Antwoorden (3)

De spits loopt als voorste man in de aanval. De spits zorgt er voor dat hij aanspeelbaar is en bovendien zorgt hij er voor dat hij niet in buitenspelpositie loopt.

Als je met meerdere spitsen speelt is het van belang dat je elkaar in de gaten houdt, ziet wanneer de ander vrij loopt en aanspeelbaar is en elkaar niet in de weg loopt.
13 jaar geleden
Zorg dat je goed vooraan staat en oog hebt voor diepe ruimtes waar je met een oog blink je middenvelders de bal naar toe kan laten spelen zo dat jij als spits de diepte in kan gaan om zodoende oog in oog met de keeper komt te staan. Een echte spits heeft een snel reactie en interpretatie vermogen en heeft altijd al een plannetje klaar voor ze komende actie waar de rest van t elftal meer op de controle speelt en nog altijd kan kijken waar hij naar toe wil pasen. Als de bal op eigen helft is blijf je rond de middencirkel plakken en wees bereid om een counter te maken door vrij te blijven lopen. Gaat de bal richting het veld van de tegenstander dan loop je met de verdegers mee van de tegenstander in de punt vooraan en komt de kwestie oog voor de diepe ruimtes in beeld. Een goede spits kan niet fuctioneren zonder enkele middenvelders die instaat zijn deze diepe ruimtes te herkennen en de bal daar te krijgen. Het is en blijft een team sport waar ieder en allen onderdeel zijn van de opbouw afwerking. Met ieder zijn taak, maar die van een spits is toch wel het afmaken van de opgebouwde actie. Zorgen dat je vrij loopt en inzicht heb voor de ruimtes is wel een belangerijk onderdeel van deze positie naast scorend vermogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je regelmatig op een ander veld staat. Bij een ander team in een andere wedstrijd is dat inderdaad een probleem.

Promaire taak van spitsspeler is doelpunten maken, doe dat eens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
even een doelpunt maken....