We kennen allemaal het gevoel wel van kippevel of de rillingen over je hele lijf, waardoor ontstaat dat?

En dan bedoel ik niet het kippevel van de kou maar als we iets bepaalds horen, zien of meemaken....?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
26.1K

Het beste antwoord

Bij veel mensen werkt het lichaam ook als een grote ontvanger van energie, die wij op een normale manier niet kunnen waarnemen.
Mensen stralen energie uit (emotionele) en deze is door sommige op te vangen ongeacht de afstand.
Het lezen van een antwoord hier, van een ander die op een oprechte mannier antwoord geeft en begrepen wordt door de lezer, kan een dergelijke reactie geven.
Je zou dan denken dat het met emotie te maken moet hebben.
Ergens is emotie een bepaalde energie die mogelijk over afstanden elders opgevangen kan worden.
Een andere mogelijkheid is het opvangen van energie van energieen uit de spirituele wereld (geesten e.d.)
Het in de nabijheid wezen van deze energieen uit zich vaak in kippenvel.(vaak ongewoon sterk)
Mensen die hier mee werken, weten o.a. hierdoor dat er iets in hun nabijheid is, wat ze niet zien maar wel voelen.
Soms is het krijgen van kippenvel ook een bevestiging dat bepaalde gedachten juist zijn, een soort antwoord dus, maar van van gene zijde.
Ook in de natuur zijn er plaatsen met ongewone en onbekende energie.
Deze is soms zo sterk dat je het voelt van je stuitje totaan je kruin en duurt zo'n 10 sec. soms langer.
Ook al is de themperatuur 30 graden of meer.
Mensen die deze energie kunnen opvangen zijn meestal gevoelsmensen die creatief zijn, een voorkeur hebben voor de kleuren wit, rose, lila, blauw en violet.
Erg van muziek houden, gezelligheid, kaarsjes aan, goed gesprek en de natuur met alles er op en er aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Helemaal mee eens!
Ik kan zo vragen stellen aan mijn gidsen, als ik kriebels krijg weet ik dat ze bevestigend reageren. Ook laten ze zo weten dat ze er zijn.

Andere antwoorden (4)

Met toeval kreeg ik er net een ;) vanwege de reacties op de vraag van Addydevries
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een samenspel van een aantal factoren die de de zenuwen negatief prikkelen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kippenvel is in principe een overblijfsel van een reactie op kou, waarbij we alle haren van de vacht (!) overeind zetten om zo veel mogelijk warmte vast te houden. Die kippenvel, bij kou, kennen we natuurlijk allemaal. Al houdt onze vacht heden ten dage erg weinig lucht vast en zal het in concreto niet helpen.

Waarom we in emotionele situaties OOK kippenvel krijgen, is eigenlijk niet goed bekend, hoewel we ook dat verschijnsel allemaal kennen. Of het nu angst is, of juist een heel warm gevoel, of heel verdrietig. En vreemd genoeg met name wanneer die gevoelens overdrachtelijk zijn, dus iemand ánders angst, verdriet of vreugde.

Het is een proces dat we absoluut niet kunnen sturen ('nu ga ik eens kippenvel krijgen') en in die zin een signaal dat de emoties die we tonen echt zijn. Heel goede acteurs die er in slagen zich 100 % in te leven in hun rol, kunnen op die manier kippenvel krijgen - een teken dat de poging is geslaagd en de emotie op dat moment echt is.

Verwant hieraan zijn natuurlijk de situaties waarvan ; je haren recht overeind gaan staan'. Wat natuurlijk precies is wat er met kippenvel gebeurt. De spiertjes rondom je haartjes kunnen blijkbaar niet alleen van de kou maar ook van heftige emotie samentrekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aanvullend op de al gegeven antwoorden nog twee websites waar een en ander wordt uitgelegd.
(Zie: Bronnen)