wat was de grootste aardbeving?

ik kon het niet vinden en ik wou weten of er een ergere aardbeving was geweest

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

De nummer 1 klap sinds ze gemeten worden was bij Chili op 22-05-1960 met 9.5 op de schaal van richter.

Zie onderstaande wiki artikel voor meer informatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In 1960 was er een aardbeving van 9.5 op de schaal van Richter. Die was in Chili, en de zwaarste die er sinds het bestaan van die schaal is geweest.
Amadea
13 jaar geleden
Dat zijn er meerdere, zie de link. Overigens kan een beving heel erg zijn maar in onbewoond gebied zijn en dan is de menselijke schade gering. Ook zijn er lichtere bevingen geweest in drukbevolkte slecht ontwikkelde gebieden en dan is de schade enorm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of die meetelt maar de komeet die insloeg in de dinosaurus tijdperk zorgde voor een impact van meer als 130 megaton.
Kweet niet precies hoe dat voelt maar ik verzeker je de glazen blijven dan niet op tafel staan