Als je harder gaat op de uitvoegstrook vd snelweg dan degene die naast je rijdt haal je dan rechts in?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Nee daar liggen als het goed is witte
Blokken ipv lijnen en daar mag je harder geldt als 2 weg oid wel oppassen als je dat doet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je rechts van een blokmarkering rijdt mag je rechts inhalen. dit is 1 van de uitzonderingen.

Rechts inhalen is toegestaan ook;
als je vlak voor of op rotonde bent.
In file.
als iemand aangeeft naast je die linksaf slaat, mits voorgesorteerd en richting heeft aangegeven.
Een tram.

Toegevoegd na 1 minuut:
antwoord op je vraag: Ja, dan haal je in, zie uitleg boven

Toegevoegd na 5 minuten:
vergeten er bij te vertellen; je mag alleen de strook rechts , in dit geval uitvoegstrook, niet gebruiken om iemand in te halen. Het is natuurlijk niet te bewijzen dat je bewust inhaalde, of alleen 'vergiste'