Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (5)

Door op school te zitten!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat snap ik ook nog wel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leren kan je op heel veel verschillende manieren doen! Je kunt 'leren leren'.
Je kunt van te voren zorgen dat je hoofd leeg is en dat je ontspannen bent (bijvoorbeeld door te mediteren). Zorg dat je op je gemak zit, dus dat het in ieder geval niet te koud is. Voor sommige mensen werkt het om in etappes te leren, steeds 20 minuten. Na die 20 minuten moet je dan even iets anders doen, even ontspannen. Dan blijft je concentratie steeds optimaal (voor mij werkte dit niet echt, als ik er eenmaal inzat ging ik liever meteen door).
Wat ook helpt is een planning maken. Je weet dan wanneer je klaar bent, en je kunt je daarna gewoon ontspannen. Anders heb je misschien steeds het idee dat je nog wat moet doen, dat je dus nooit genoeg doet. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De een leert eenmaal makelijker dan e ander, beter vind je even uit wat jouw manier is..Zelf bereik ik het beste resultaat door regelmatig het stuk of de stukken door te lezen en met enige regelmaat tot een a twee dagen tevoor dan hou ik het bij me en let op de hoofdpunten maak ezelbruggetjes van de belangrijke punten in mijn hoofd en heb eigenlijk nooit onvoldoende's gehaald.
En ik deed het niet superintensief maar eerder achteloos.

Nogmaals het beste vind je je eigen gebruiksaanwijzing hierin..
SUCCES toi toi
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaste plek, leeg buro, overzichtlijke lesboekenkast of-plank/jouw eigen omgeving. Met of zonder oortjes in met muziek.

Duidelijk alles! in je agenda schrijven. In het weekend alvast vooruit werken. Dan heb je meer tijd dan op een doordeweekse schooldag. Herhalen, herhalen.

Als je vroeg begint met je leerwerk of je boeken lezen, kom je niet in tijnood. Dat is minder stresserig. Je maakwerk in het weekend. Af is maar af. Heb je het doordeweeks wat rustiger met nakijken en herhalen en de laatste vakken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
teach2000 !!

maar dat is alleen als je een woordenlijst uit je hoofd moet leren .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing