Beeldscherm MacBook pro

Ik wil een mbp halen, alleen twijfel ik over de keuze van de beeldscherm. Wat is het verschil tussen een glossy en antiglare beeldscherm. En is het waar, als ik een hi res glossy scherm neem dat de tekst kleiner wordt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Antiglare schermen geven geen reflectie van licht en de Glossy geeft wel licht reflectie. Ik heb ook getwijfeld tussen beide schermen toen ik mijn MacBook Pro ging kopen. Maar Apple zij dat de glossy ook een hogere resolutie had.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het antwoordt op je vraag is eigenlijk wat afhankelijk waarvoor je je laptop gaat gebruiken en welke schermgrootte je voor gaat kiezen, maar hier de mogelijkheden die ik voor je bekenen heb:

De keuzes die Apple op dit moment geeft op de schermen in de MBP's:
13" alleen leverbaar in glossy
15" glossy / glossy hires / antiglare hires
17" glossy / antiglare

Bij de 15" versie heb je dus als optie (voor meerprijs) een beter scherm. En die tekstgrootte hoef je niet over in te zitten, met mailen en internetten heb je met een simpele beweging van duim en wijsvinger (naar binnen en buiten) te tekst in de grootte die prettig voor je leest.

Naast de resolutie die oploopt met de grootte van het scherm in de MacBooks is de kleurechtheid en overall kwaliteit ook hoger. De 13" is dan een stuk minder dan de 15" en 17" modellen, en als je professioneel er mee gaat werken zou ik voor een van de laatste gaan. De 17" is een best bakbeest om te hanteren en de 15" is een gulden middenweg in alles.
Daarom was het mijn keuze, alweer tevreden 2 jaren terug.

Maar nu hebben we i7 en Thunderbolt... (beetje jaloers hoor!) ;)
Alvast veel plezier met je nieuwe laptop, Deniz98