Voedingsbedrif in de streek van Reims (Marne) dat vooral taarten maakt. De benaming is een samenstelling van Flor, het latijnse voor bloem en epi is een acronym staat voor extraction,purification innovation . Of in het nederlands ,extractie(het onttrekken van bepaalde bestanddelen ) ,zuivering en innovatie. De firma stelt 80 mensen te werk en floreert wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik dacht niet dat mijn frans echt slecht was, maar Florepi heb ik nog nooit van gehoord en ook de online vertaalsite kent het woord niet.

Toegevoegd op 26-06-2009 10:54:05
Het is wel een bedrijf dat allemaal lekkere dingen maakt... (heb opeens honger...)

http://www.florepi.com/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is geen Frans woord, het is een frans bedrijf. Zie bron.