Ik heb een muis in de keuken en heb zelf een muisvriendelijke val gemaakt. Zal het werken?

De val is een vergiet met een chocolade koekje (zijn ze dol op) erin, in het koekje staat een potlood, daarop ligt heel losjes een plankje dat zo kan vallen. Dus als de muis aan het koekje knabbelt beweegt het potlood en valt het plankje op het vergiet. En dan zit de muis vast en kan hij toch door de gaatjes in het vergiet, ademen! Denk je dat het zal werken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Antwoorden (15)

nee. die muis is slim genoeg om er vandoor te gaan met het koekje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, muizen zijn heel slim. Het moet een toevalstreffer zijn dat het lukt, maar ik hoop het voor je!

Ik zou nog pindakaas op het koekje smeren, dit schijnt de muis het best te lokken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je mazzel hebt , mischien wel. Dat weet je morgenochtend dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat de muis gewoon aan de loop gaat, en dan met vergiet en al wegloopt, tot ie ergens komt waar de vergiet blijft hangen en muis er vandoor kan.
Maar misschien lukt het, proberen is altijd de moeite waard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vergiet ligt niet op z'n kop, als ik de omschrijving goed begrepen heb. De muis zal dus niet over de grond kunnen lopen.
Niet bij elke muis, net zoals een echte muizenval... Soms is het kaasje weg en de vak nog open ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat het eerste deel van je plan well zal werken.maar ik denk dat de muis zal weten uit jouw val te ontsnappen.ze zijn erg vindingrijk.
vernemen wij het resultaat nog van uw poging?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou wel eens kunnen dat de muis het plankje wegschuift want vergieten zijn niet zo diep snap je. Misschien heb je iets aan mijn zelfbedachte muizenval?
Neem een redelijk grote emmer en neem een deksel van een pan. De deksel moet bijna even groot zijn als de diameter van de emmer zodat die deksel als het ware een centimeter of 10 van de bovenrand van de emmer blijft hangen. Onderin de emmer leg je kaas, iets wat goed ruikt. Je zet de emmer bij een plek waar je weet dat de muis graag klimt, een plank of zo, in ieder geval moet het voor de muis mogelijk zijn om in de emmer op de deksel te springen. Je zal zien dat de deksel dan omdraait om zijn eigen middelpunt (as) door het gewicht van de muis die dan naar beneden in de emmer glijdt. De deksel draait door de vaart door en dekt de emmer weer af zodat het muisje er niet uit kan. De muis eet lekker zijn kaasje op en jij kan hem later ergens in de natuur uitzetten. Werkte bij mij altijd prima ;-)

Hopenlijk werkt jouw val ook!
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slim bedacht!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk ook dat die muis het plankje er weer afwerkt. Het plankje is immers niet zo zwaar, want het balanceert op een potloodje, dat slechts wordt ondersteund door een koekje.
Kristal
13 jaar geleden
Ja, mijn eigen zelfgemaakte val werkte ook niet toen ik eerst een kleine emmer gebruikte, ze klimmen er zo weer uit, kaas op, muis weg :-)) Maar een diepe emmer werkt weer wel.
Ook ik ben bang dat deze muizenval niet werkt, maar heb wel een advies.
Kijk daarvoor op bijgaande site!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
Hahahahahaha, leuk!!! die had ik allang niet meer gezien, dit is echt heel grappig + natuurlijk, zeer waardevol antwoord ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hee, vandaag geen kaas haha
Muizen zijn slimme beesten,dus ik denk dat hij wel zou kunnen ontsnappen. Maar de val is wel slim bedacht en het is altijd het proberen waard. succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
KLeine kans.
Beter een vriendelijke val kopen bij de dierenwinkel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wij hadden ooit een muis in de tuin en KOCHTEN een muisvriendelijke val en deden er een stukje brood in de zelf gemaakte werkte namelijk niet. maar toen we de volgende morgen keken hadden we de muis wel gevangen maar was hij doodgevroren het werkt dus wel maar ik denk niet als je er zelf een maakt zo'n val kan je bij de dierenwinkel al voor 6 euro kopen. en je kan hem natuurlijk meerdere malen gebruiken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan je er een webcam bijzetten? (en opnemen natuurlijk)
Dan weet je wat er eventueel fout is gegaan als je koekje weg is zonder muis.

Heb zelf wel eens (per ongeluk) een muis gevangen in een lege grote prullenbak. Daar was ie via via ingeklommen maar eruit lukte niet. (te hoog en glad)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk niet dat het gaat werken (en als het wel werkt dat het dan een kwestie van geluk is).

Je hebt prima muisvriendelijke vallen bij de dierenwinkel/winkels als boerenbond etc. in de vorm van een doosje.

Ik vind het eerder een interessante vraag wat mensen doen met een muis die ze gevangen hebben in een muisvriendelijke val. Alsnog doodmaken of zet je 'm weer buiten neer? Ik heb een keer gehoord dat ze dan zo weer terugkomen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Behalve slim zijn muizen ook nog eens razendsnel. Kans is klein ben ik bang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan wel maar muizen hebben ook kracht dus misschien duwt hij het vergiet zo dat het plankje eraf valt... er zijn zoals hierboven genoemd veel manieren hoe hij zou kunnen ontsnappen.