Is schijfruimte hetzelfde als geheugen op je PC?

Want mijn laptop meld de hele tijd dat ik onvoldoende schijfruimte heb, moet ik dan foto's enz verwijderen of programma's? Of maakt dat niet uit? Kan ik bijv een externe harde schijf kopen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Geheugen op je PC ois het internet (werk)geheugen, vaak is dit 512 Mbyte, of 1 Gbyte of bij de nieuwste PC's 4 Gbyte.
Als ze het hebben over schijfruimte, dan bedoelen ze de vrije ruimte op je harde schijf. De melding bij jou is dus dat er geen genoeg ruimte meer is op je harde schijf.
Dit kun je oplossen door inderdaad foto's of programma's te verwijderen. Een externe harde schijf is ook een oplossing, voor 100 euro heb je tegenwoordig al 1.000 gigabyte erbij.

Toegevoegd na 1 minuut:
"ois het internet" moet zijn "is het"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Te weinig schijfruimte op je harde schijf. Probeer eerst filmpjes weg te gooien als dat kan, die zijn vaak het grootst.