als je niet zo goed in wiskunde bent krijg je het dan in 4 havo moeilijk met economie?

ik moest mij profiel inleveren en kon niet goed kiezen tussen em en cm. ik heb voor em gekozen omdat ik denk dat je daar verder mee komt. maar zelf ben ik niet goed in wiskunde. ik weet dus niet of ik nu de goede keus heb gemaakt. gelukkig is deze keuze voorlopig en nog niet officieel.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
5.6K

Antwoorden (4)

Dat wiskunde en economie bij EM is veel pittiger dan ik had gedacht vooraf. Ik werk die boeken door met een paar kids maar soms kom ik er niet uit....
Inmiddels is bijles geregeld plus de examenregeling op een hogeschool...

Ik adviseer je om contact te zoeken met leerlingen die nu in 4 en 5 havo zitten. Vraag het ze. Kijk in die boeken. Luister naar hun verhaal. Dan weet je of het bij jou past!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wiskunde op de havo bestaat uit verschillende onderdelen. Wiskunde A (C) en B. C is eigenlijk een simpelere wisA. Op sommige scholen zitten leerlingen van A en C daarom bij elkaar in de wiskunde les. Wiskunde A komt erg goed te pas bij economie, statistiek etc. Ben je hier goed in, dan zal economie ook wel meevallen..
Wiskunde B daarentegen is vooral beta-achtig. Dus natuurwetenschappelijk (natuurkunde, scheikunde, biologie etc). Je moet vooral denken aan logaritmes, algebra, goniometrie etc. Vaak wordt dit als pittig beschouwd ;)

Toegevoegd na 2 minuten:
Dus ben je slecht in vooral verhoudingen, sinus cosinus, logaritmes etc. Geen zorgen die komen niet zo zeer terug met economie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan het wel Anouk. 1 moeilijk vak geeft niet! je zit altijd met vakken wat je niet goed licht. en je hebt idd veel met wiskunde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Economie is niet zo moeilijk in de 4e