Aangifte doen?

Is het mogelijk dat je voor iemand anders aangifte doet als het om een zedendelict gaat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Een ieder die kennis draagt van een strafbaarfeit is dit verplicht te melden.... Dus ja het is mogelijk om er melding van de te maken... Aangifte doen in deze situatie niet echt om dat er om specifieke dader kennis zal worden gevraagd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aangifte hiervan kan iedereen doen.

maar het verzamelen van bewijs zal moeilijker gaan als het slachtoffer zich verder afzijdig houd van de aangifte en verder vervolg hierbij.

het slachtoffer zal gehoord moeten worden als dit mogelijk is (anders zijn hier andere middelen voor, bij hele jonge kinderen kan dit bijvoorbeeld op spelenderwijze)

lichamelijke bewijzen (blauwe plekken, sperma sporen, beschadigde huid, of andere sporen van geweld, verzet vastgesteld door een arts zijn erg waardevol)

al deze zaken zijn van belang als bewijsvoering bij een mogelijke veroordeling (de reden van de aangifte waarschijnlijk)