Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Paar maandjes geleden een vespa s gekocht,maar de chrome delen beginnen nu al te roesten.is dit normaal??en zoja,wat valt er aan te doen?

Vespa roest

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Als het een echte officiële Vespa is is dit niet normaal volgens mij. Staat hij altijd buiten? Ik heb zelf een schakelbrommer gehad van het merk derbi, dat is ook Italiaans. Het is wel zo dat deze dingen niet heel goed bestand zijn tegen het weer hier, omdat het in Italië veel mooier is natuurlijk. Ik had bijvoorbeeld snel problemen met elektronica in combinatie met regen. Maar los daarvan is het niet normaal dat de Vespa nu al roest! Als je garantie hebt gewoon terug naar de dealer!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de Blokker kan je spul kopen wat helpt krasjes bij to werken maar ook roest kan je ermee behandelen. Dit werkt alleen voor oppervlakkige plekjes. Het blijft belangrijk om je scooter goed te poetsen en schoon te houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben thuis een ontvetter, wat erg goed de roest wegpoetst ( ik heb zelf een derbi senda en een honda mt5). En zoals gezegd: goed droog houden, elektronika afdichten (vochtwerende spray) en om roest te voorkomen kun je de verchroomde delen (en ook uitlaat, ook de bocht!) insmeren met vet.
Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding