Als er buiten ergens een lekkage is in de waterleiding, hoe weten ze dan waar ze precies moeten zijn?

Wij kregen in ons huis geen water meer en aan de telefoon zeiden ze dat er ergens buiten een lekkage was, en idd, ik zag ze een straat verder graven. Hoe weten ze dat daar de lekkage is dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.4K

Antwoorden (2)

Op het kantoor zien ze de druk op plekken, simpelweg kijken waar geen tot amper druk is, en tdaa
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok bedankt!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan:)
Mijn theorie: ze weten hoe de (hoofd)leidingen lopen. Waar de klachten zijn komt geen water en waar geen klachten zijn daar staat er nog druk op. Men kijkt op de plattegrond of kaarten en weet dan waar het probleem ongeveer moet zitten. Waar het water naar boven komt daar zit het lek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is eigenlijk mijn antwoord, maar had geen zin om lang te k*tten met die telefoon:)