Wat helpt er als je hoofdpijn hebt? En dan bedoel ik niet een zalfje of een pilletje.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.8K

Antwoorden (13)

Veel water of thee drinken. Het zou kunnen dat je niet genoeg vocht hebt binnen gekregen gedurende de dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Absoluut waar +!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, veel mensen grijpen bijv na de alcohol naar een aspirine met water, maar alleen een glas water helpt ook al. Ik merk het nu aan mijn hoofdpijn, als het door vocht tekort komt, dan neem ik meteen water.
Ligt natuurlijk aan de oorzaak. In het algemeen is vocht ofwel water drinken een optie. Maar het kan natuurlijk ook komen omdat je bv een bril nodig hebt, etc
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms komt dat doordat je tijdens de koude dagen, je de verwarming aan hebt en de luchvochtigheid heel laag is. Dit veroorzaakt bij veel mensen hoofdpijn. Je kunt een bakje met water op de verwarming leggen of je kunt speciale bakjes kopen die je met water kunt vullen en aan de verwarming kunt hangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Frisse wandeling in de buitenlucht doet wonderen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem even rust! Zorg voor een stille kamer (tv,pc uit!). Zorg voor een goede temperatuur (liefst iets frisjes) en ga languit op de bank met een koud,nat washandje op je hoofd. Probeer je zo min mogelijk op de hoofdpijn te focussen..concentreer je in plaats daarvan op je ademhaling. Haal rustig en diep adem. Grote kans dat je dan ook nog in slaap valt. Da's mooi meegenomen!

Sterkte!

Toegevoegd na 1 minuut:
En als stiekeme toevoeging toch nog een zalfjestip: soothing head-ache balm van Badger... (heerlijk..)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik verfrissingsdoekjes (eau de cologne)op mijn voorhoofd en in mijn nek en doe hoofdmassage. Daarna even met ogen dicht liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ echte hoofdmassage? Of met de prikkel?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik merk, dat als ik gespannen ben, dat ik ga fronsen, dan krijg ik hoofdpijn. Ook door slecht zicht of door hangende oogleden kan men gaan fronsen en hoofdpijn krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, niet met de prikkel. Dat moet je dan zelf doen en dat wil je niet.Te vermoeiend voor je schouders. Als een ander het met de prikkel op jouw hoofd doet, dan is het lekker.
Weet niet of iedereen weet wat een prikkel is. Zo'n massagedingetje voor je hoofdhuid. Hoofdmassage:
Eerst met stevige vingertoppen over je hele hoofdhuid masseren. Dat is goed voor de doorbloeding. Dan plukje voor plukje haar vastpakken en even aan trekken. Dat is een hele klus, je hele hoofdhuid maar je knapt er een stuk van op!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekkere douche, wandeling maken en tomaat eten! Werkt bij mij bij een serieuze kater!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meerdere glazen water drinken, frisse lucht. Goeie sex ( ja echt waar, alleen dan niet je adem inhouden bij masturberen bijvoorbeeld want dan wordt het juist erger)
Even goed gaan slapen, je gedachten op andere dingen focussen als het een niet al te zware is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet te veel licht, geluid en er niet te veel aan denken...
Veel drinken scheelt ook met hoofdpijn!

Vaak zeggen mensen ook wel eens slapen/liggen, maar bij mij word het dan veel erger...

Toegevoegd na 27 seconden:
(En met drinken bedoel ik water ofzo, GEEN DRANK)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het schijnt dat je je hoofdpijn ook kan verhelpen met sex :) als dat geen leuke manier is om van je hoofdpijn af te komen weet ik het ook niet meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in ieder geval geen tv of pc aan, en lekker gaan slapen of even met ogen dicht op bed.
kan ook water drinken