Is er ook een GV-forum of zijn er plannen om in de toekomst zo'n forum op te richten?

Of is er helemaal geen behoefte voor zo'n forum waar je dieper op een onderwerp kan in gaan en uitgebreid kan discussieren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Ik denk dat er momenteel (via reacties) al heel wat mogelijkheid is om dieper op onderwerpen in te gaan. Goeievraag heeft volgens mij de bedoeling om een vraag te krijgen en daar een redelijk omschreven en onderbouwd antwoord, waardoor iemand die de site bezoekt dit antwoord bij de vraag ook kan zien als 'een redelijk goed antwoord'. Een forum is ook leuk, maar als ik kijk naar het percentage dat er toch geflamed wordt in reacties op GV zelf, denk ik niet dat ze daar snel aan zullen beginnen om een forum (waar dit vaker normaal dan uitzondering is) op te starten, maar wie weet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoop het niet. Nadat ik aanvankelijk even moest wennen, vind ik GV juist uniek in zijn soort, doordat het geen forum is. Er is geen echte community waarin persoonlijke dingetjes worden besproken, en hoewel je soms de diepgang in de discussie mist (maar daar zijn weer andere fora voor) schept het ook geen verplichtingen. Het hap-snap van het ene onderwerp op het andere houdt het fris EN ook voor nieuwkomers interessant, Het probleem van heel veel fora is dat op een gegeven moment de community zo op elkaar is ingespeeld, dat je er als nieuwkomer nauwelijks meer tussenkomt. Door de korte, en onvermijdelijk in de toekomst ook veel meer herhaalde thema's en de afwisseling, blijft GV fris.
Er zijn een paar kleine dingetjes die blijven ' storen' (zoals het zelf moeten kijken of er een reactie op een reactie is als het niet in je eigen antwoord was) of door je reacties heen zijn, maar die horen bij het spelletje en vormen weer een uitdaging op zich.
Een forum náást GV of een rubriek waarin de draden op een forummanier open blijven staan zou misschien wel in een behoefte voorzien, maar ik denk dat het aan het unieke karakter van GV zou kunnen afdoen.