Met de roeren aan de vleugels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door de uitlijning en symmetrie van het ontwerp.
En net zoals fietsen die hele kleine correctie van de piloot en stuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar zijn de vleugels voor ontworpen. Aan die vleugels en aan de 'staart' van het vliegtuig zijn kleppen gesitueerd, die de piloot kan bedienen. Daarmee kan een perfecte stabiliteit worden verkregen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat er een balans is tussen de krachten die werken op het vliegtuig. Tegengestelde krachten zijn dan precies even groot en er is een evenwicht/balans. Wanner een piloot stuurt met een van de roervlakken wordt deze balans expres verstoort om het vliegtuig te kunnen sturen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ale boven genoemde antwoorden zijn juist,maar zij vergeten dat een vliegtuig in balans moet zijn geladen.

dwz het c g centere poin of gravitie moet op de juise plaats liggen anders valt het als een baksteen naar beneden of word zeer zwaar om te besturen
grof gezegd als jij met armen wijd zou staan en het leeg vliegtuig bent moet je op op een punt ergen ter hoogte van je navel horizontaal op een stok kunnen staan als als er dan lading bij komt en die allemaal in je benen gestopt word komt jouw hoofd (de cockpit)naar boven te staan en kun dus niet vliegen want de luchtstroom over je vleuges kopt dan niet want de aanvals hoek is te stijl dan is geen enkele corectie op de veuges mogelijk in het ergste geval en als dat wel zou kunnen kost het erg veel brandstof.dus voor een vliegtuig vertrekt word er uitgerekend hoevee(gewicht)lading er mee gaat en zijn de vracht pallets gewogen de baggage word grotendeels geschat in gewicht dan blijven er twee factoren over de brondstof en de passgiers dat word alemaal zo over het vliegtuig verdeel dat men zo dicht mogelijk bij een gelijkmatige verdeing van het gewicht komt.dus er zijn in een viegtuig verschillend brandstoftanks waarover het totale gewicht(tonnen)verdeeld word tijdens de vlucht moet er dus gewisseld worden van tanks wat anders raakt het vliegtuig uit balans de vraacht word dus ook zo verdeeld dat niet a het gewicht in de neus of staart zit waarbij er bij het laden

Toegevoegd na 5 minuten:
opgelet moet worden dat niet eerst al het gewicht in het acherste deel van het viegtuig gaat want dat zakt dan naar de grond in de reel gaat eerst de vracht erin en dan de baggage want passagiers willen snel hun koffers hebben maar als de balans niet lekker wi word daar van af gewekendus na de vracht en de brand stof verdeeld men de baggagen geijk matig over de overgebleven ruimte in het ruim waarbij er globaal naar aantalen per container gekeken word.enige ruimte om met het gewicht van een perfekte balans aftewijken is er natuurijk wel.bij kleinere vliegtuigen komt het wel eens voor dat de passagiers veerdeeld in het vliegtuig moeten zitten om een betere balans te krijgen.

Toegevoegd na 8 minuten:
mijn excuus voor de rampzalige speling