Wat helpt tegen depressie en stress?

Ik wil er niet over praten want dat haat ik, ik krijg al een soort van hulp maar dat helpt eigelijk niet en het maakt t erger.

Weet jij het antwoord?

/2500

Sport

Yoga

Hobbyen

Running therapie achijnt te helpen. Praten met een loog, als je dat niet goed kunt een creatieve therapie. Buiten zijn in de natuur schijnt positieve invloed te hebben. Bezig blijven. Jezelf een grens stellen, bv je mag 3 dagen nix doen en dat echt toestaan zonder schuldgevoel maar daarna moet je echt wat doen. En dan zijn er nog pillen, al dan niet homeopatisch.

Verplicht jezelf om elke dag een half uur te gaan wandelen of te fietsen. In het begin zal dat niet gemakkelijk zijn. Het is ook belangrijk dat je een half uur volhoudt en dat je in de buitenlucht bent. Doe het altijd, ook als het guur weer is. Dan maak je serotonine aan, die ervoor zorgt dat je je beter gaat voelen. Na ongeveer 2 weken volhouden, merk je al verschil. Na enkele weken kan je de wandeling of het fietstochtje niet meer missen. Als dit niet helpt omdat je echt te diep zit, zal je toch best professionele hulp zoeken. "'t leven is als een ijsje: vergeet er niet aan te likken anders smelt het in de zon"

Tai Chi, meditatie. Dingen doen die je ECHT leuk vindt, MOETEN omzetten in WILLEN. blokkades loslaten, irritaties bij anderen onderzoeken en vertalen naar iets dat dit in jouw hoofd veroorzaakt, waardoor je dat kunt loslaten. de persoon in kwestie kan er namelijk niks aan doen dat jij je aan hem/haar irriteert. Probeer in hemelsnaam anti-depressiva en antipsychotica te vermijden. Vermijd stressvolle situaties zoveel mogelijk, dus voorlopig ook even situaties met heel veel mensen. Narigheid van anderen even niet mee bezig houden. Ga, als je de mogelijkheid hebt, er zo nodig wat dagen tussenuit, zonder telefoon tv computer etc. Neem een schrift mee en begin te schrijven wat er maar in je opkomt. Als je het aandurft, schrijf dan elke morgen drie bladzijden. ga van jezelf houden, begin met elke dag douchen en lekker luchtje lotion etc, ga een dagje meer naar buiten, zoek natuur op, zoek een nieuwe cursus, nieuwe uitdagingen... zo bveel helpt en je kunt het allemaal maar doe niet teveel... rustig aan... want ook dat kan je teveel worden... neem een klein stapje. loopt dat, neem je een volgend stapje... probeer je gevoel te volgen in wat dat volgende stapje zal zijn .... zoek stemmingsschakelaars... dus leuke gedachten of dingen die je klunt gaan doen of denken of voelen wanneer je weer gaat doemdenken of onrustig bent...

Liefde helpt gewoon verliefd worden

Natuurlijk werkt die hulp niet als je niet mee werkt en er niet over wil praten. Therapie helpt alleen als je je er voor inzet. Dus doe iets aan je motivatie.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100