In Italië gaan wonen en daar onder de Italiaanse bevolking leven, zodat je het moet spreken.
Als dat geen mogelijkheid is: Italiaanse les en hard je best doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerst drie reacties +1; allemaal tegelijk en precies wat ik wilde zeggen. Lijkt wel of iedereen met gekraakte knokkels aan zijn computer zit, klaar voor de volgende vraag die zich aandient... :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL, ja, zo is het... Ik moest ook al lachen na het geven van mijn antwoord. Drie keer hetzelfde op hetzelfde moment, dan zal het wel waar zijn... ;-)

Andere antwoorden (10)

Door daar een paar maanden te gaan wonen.
Daar kan niets tegen op.
14 jaar geleden
Het snelst door er te gaan wonen zodat je wordt gedwongen de tal te spreken. Je kunt geloof ik ook in een klooster les krijgen van de nonnetjes weet niet of dat ook voor italiaans geldt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kost wel wat maar dan kun je ook wat.

http://www.reginacoeli.nl/nl/index.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door het de hele dag te moeten spreken en te beluisteren en italiaanse teevee te kijken. Het is één van de 'makkelijke talen' die je binnen 500 uur vloeiend schijnt te kunnen leren, maar niets gaat sneller dan 24-7 gedwongen te zijn het te spreken. Het zelfde gld voor Engels, Frans, Spaans etc.
Iets langer duren Duits, Nederlands, Skandinavisch en oost-europese talen. En nog langer duren talen met een afwijkend schrift, zoals Japans, Chinees en Arabisch. Maar ook die kun je onder de knie krijgen. En zoals met alles geldt ook hier : oefening baart kunst. Zonder het actief te spreken, leer je het eigenlijk nooit goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Nederland beginnen, en dan als je een basis hebt(zodat je jezelf kan redden). Naar Italie, en daar tussen de lokale bevolking gaan wonen, die geen nederlands/engels kunnen. Zodat je het moet spreken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ho imparato la lingua - eh, ik heb de taal geleerd toen ik voor mijn werk veel met Italianen samenwerkte.

Ik zat om en om een week in Nederland en een week in Italië.

In een week dat ik in Nederland zat, had ik een avond Italiaanse les. De week daarop zat ik midden tussen de Italianen in Turijn. Zo kon ik het geleerde meteen in de praktijk brengen.

Ik heb pas echt goed (in de zin van: vloeiend) Italiaans geleerd toen ik een jaar later drie maanden in Rome heb gewoond en gewerkt. Toen was de voertaal helemaal Italiaans, ook op het werk werd nooit Engels gesproken. In die tijd heb ik nauwelijks nieuwe woorden geleerd; ik heb voornamelijk geleerd om "gewoon" te spreken, op automatisme, zonder eerst lang over woorden of zinsconstructies te hoeven denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meesten hebben het al gezegd, maar veruit het beste is om naar het land zelf te gaan. Ik heb zelf 15 jaar in Italie gewoond en moest natuurlijk als eerste de taal leren. Voor mijn vertrek naar Italie heb ik via de LOI zo'n beginners cursus italiaans gedaan, puur om een minimaal aan kennis te hebben van de grammatica.
Daarna ben ik 6 maanden gaan leren aan de universiteit voor buitenlanders (Universita' per gli stranieri) in Perugia. Daar heb ik heel veel geleerd. Naast de lessen, begeef je je onder de bevolking en je leert spelenderwijs de taal te perfektioneren en de lessen die je net hebt gehad, in de praktijk te brengen.
Veel succes er mee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOI

gaat als de brandweer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op het Taleninstituut Regina Coeli in Vught. Is prijzig, maar heel erg goed. Je verblijft er een aantal weken intern en met een strenge discipline kom je er italiaans (of spaans, japans, chinees, ...) sprekend vandaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je er niet kan gaan wonen zoals de meeste mensen hier zeggen, kan je ook proberen een italiaans boek te lezen met een woordenboek ernaast. Mijn vader heeft op die manier een aantal talen geleerd, waaronder nederlands en italiaans. Hij zegt dat de eerste tientalle bladzijden heel langzaam gaan, maar dat het daarna steeds sneller gaat. Hij heeft op die manier in een paar maanden italiaans geleerd.