Je bedoelt een beunhaas. Iemand die zwart werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je beunhaas bedoelt.
Een beunhaas is een persoon die een vak of beroep uitoefent, zonder daarvoor de benodigde opleiding te hebben gehad. Ook wordt de term gebruikt voor vaklui die goedkoper dan volgens de reguliere markttarieven hun werk verrichten. Het is dus geen zwartwerker.
Een beunhaas hoeft echter niet per definitie slecht werk af te leveren. Er zijn zelfs bedrijven die het woord beunhaas als geuzennaam gebruiken. Beunhazerij wekt echter wel veel weerstand op bij mensen die wel met veel studie of oefening het beroep beoefenen.