Dat verschilt per persoon, ik ben zelf bijv. Een groot chocola liefhebber :) maar heb nog nooit puistjes gehad.. Terwijl een vriendin na een week chocola eten er helemaal onder zit..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt eraan hoeveel vet je eet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangezien er veel vet in chocola zit krijg je meer puistjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn veel fabels over chocolade, en dit is er ook één van.
Acné wordt niét bevorderd door chocolade. Acné heeft verschillende oorzaken. Alleen totaal vasten vermindert de talgafscheiding met ongeveer 30%. Psychische factoren, zoals stress, bevorderen de acné door verhoging van de seborrhoe (verstoorde balans tussen de aanmaak en het afsterven van huidcellen).
Wat wel mogelijk is, en dat heb ik zelf als kind ondervonden (maar ben er gelukkig overheen gegroeid), is dat je galbulten kunt krijgen van chocolade. Urticaria is daar de Latijnse naam van. Dat is een allergische uitslag die vooral door vetrijke voedingsmiddelen uitgelokt wordt. In die zin kan je dus van chocolade wel uitslag krijgen. Maar dat gaat vanzelf weer over, en je houdt er ook geen littekens aan over.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
blijkbaar is het persoonsgebonden. Inderdaad krijg IK onmiddellijk puistjes van het eten van chocola. Voor mij is het absoluut geen fabel. Nog sterker: ik krijg er ook hoofdpijn van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea, kom anders ff langs neem een paar repen mee en kom 2 dagen later uitleggen waar die puistjes vandaan komen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
van mij krijg je een plus
Je mag 1 chocolade reep per dag ik ben zelf ook dol op chocolade de laatste tijd maar ik weet niet of ikk er nou meer pukkels van krijg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, van geen enkel voedsel krijg je 'extra' puistjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dacht het wel. Ga maar eens flink veel varkensvlees eten, dan merk je het vanzelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nope, zijn verscheidene onderzoeken naar verricht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is inderdaad fabel dat je van geen enkel soort voedsel extra puistjes krijgt!!
Ik ben schoonheidsspecialist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, en je naam is 'Tesjuhhhhhhhhh'. Dus wie moeten we nu serieus nemen?
Je krijgt alleen puistjes van chocola als je daar allergisch voor bent, en zelf dan niet altijd :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee alleen als je er allergisch voor bent
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
was al gezegd
nee eigenlijk zou je er geen puistjes van moeten krijgen maar gewoon van vet eten krijg je wel puistjes dus te veel chocolade is dan ook gewoon niet goed.

......

Maar laatst was er in het nieuws dat PURE chocolade zelfs gezonder zou zijn als sommige fruitsoorten..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad is dit een bekende fabel en daarom hebben onderzoekers maar eens besloten dit te onderzoeken. Blijkt dat chocolade niet zorgt voor meer puistjes.

Waar de gedachte vandaan komt is dat chocolade veel vet bevat wat als talg in de haarzakjes kan komen te zitten, oftwel puistjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
yup een soort uitslag kun je er van krijgen als je er gevoelig voor bent... verder is dit eerder gezond dan ongezond... pure chocolade is goed om bloeddruk wat sneller omlaag te stuwen bijvoorbeeld en wist je dat er Serotonine in zit, een stofje dat van nature in je hersenen voorkomt en ook in antidepressiva zit. Je wordt er rustiger van. Vandaar dat ook veel vrouwen die in hun menstruatie zitten, vaak ernaar grijpen. Maar puistjes nee.. wel bultjes maar die zijn ook zo weer weg