Als het persoonlijke ikje spreekt dan geloof ik het vaak zelf niet eens, maar als HET spreekt dan moet ik het eerst horen om het te snappen, maar dat spreekt wel de waarheid...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Nee, en dat kan jij beter ook maar niet doen.
14 jaar geleden
Nee, ik zeg vaak genoeg dingen waarvan ik geen idee heb of het wel of niet waar is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee.
Vanzelfsprekend liegt iedereen wel af en toe, leugentjes om bestwil zijn niet altijd slecht of te vermijden.
Daarnaast is het soms beter om te zeggen wat mensen willen horen. Niet altijd natuurlijk, maar je moet de afweging blijven maken tussen het belang van eerlijk zijn en het belang dat je hebt bij de goedkeuring van die persoon, en soms weegt dat tweede zwaarder.
Dan heb je nog de situaties dat je gewoon door een baas/docent/etc opgedragen wordt een presentatie/speech/etc te geven terwijl je dat niet wilt zeggen, niks aan te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee..

Ik zeg heel vaak: God, wat ben ik toch een briljant mens. En: Ik ben niet arrogant, ik ben gewoon héél erg goed.

Maar daar geloof ik in beide gevallen niks van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
meestal wel, ik probeer oprecht te zijn.
maar soms twijfel ik een beetje aan wat ik zeg, omdat ik niet genoeg onderbouwing voorhanden heb.
14 jaar geleden
Nee, ik heb soms dingen niet goed overdacht of ik praat iemand na die ik ooit als autoriteit heb beschouwd (ik neem even aan dat je leugentjes om bestwil niet hebt beoogd met je vraag). In dat geval als ik kritiek krijg blijf ik daar over nadenken tot ik mijn standpunt heb bijgesteld en dat kan terug zijn naar het oude of naar een waarschijnlijk beter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
99% van de gevallen wel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik zeg, daar sta ik achter. Als ik iets achteraf moet bijstellen betekent het dat ik ernaast zat, en ben ik de eerste die gelooft dat het niet juist was wat ik zei.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nadat ik het meerdere keren heb herhaald aan meerdere mensen wel. Want dan zal ik mijn fantasie willens en wetens in mijn leven moeten integreren. Je weet nooit wanneer iemand er op terug komt ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee dat doe ik niet het meeste wel maar soms weet ik dondersgoed dat wat ik zeg niet helemaal waar is