Hoe heet de persoon die lijken "mooi"maakt?

De naam van het beroep dus, diegene die ze opbaart.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Dat noemen we afleggen, en iemand die dat doet kun je een aflegger noemen, maar dat is geen op zichzelf staand beroep, maar een van de vele taken van een begrafenisondernemer (en de mensen die daar werken).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik dacht dat zo een iemand een 'balsemer' heet. De methode die wordt toegepast heet wel balsemen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Balsemen is toch organen verwijderen zodat het lichaam niet vergaat? Zoals ze vroeger deden bij een farao
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Balsemen is een specifieke handeling waarbij bloed deels vervangen wordt dan wel aangevuld wordt met een speciaal middel dat bederf tegengaat. Vroeger mocht dat alleen als een lichaam op transport moest, tegenwoordig is de wet geloof ik wat ruimer.
Maar een balsemer is dus niet de aflegegr.