Omdat de mens altijd alles zelf wil ervaren. Zelfde verhaal als je tegen een aantal mensen zegt dat ze iets niet moeten doen. Grote kans dat één of meerdere mensen toch dat doen wat je ze verboden hebt. Mensen neem niet zo maar iets aan maar willen iets zelf waarnemen. Daarnaast kunnen mensen oneindigheid niet bevatten omdat ze gewend zijn aan limieten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

het houdt ergens op....als het niet ergens ophield dan zouden er oneinig veel sterren zijn die onze hemel elke nacht zouden verlichten en zou het s'nachts net zo licht zijn als overdag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je gelooft in de big bang, dan ontstond het heelal door een oerknal. Het heelal werd (en wordt) vanuit die oerknal steeds groter en groter. Omdat dit met maximaal de lichtsnelheid gebeurd is er ergens een rand van het heelal volgens deze theorie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even een detail; uitbreiding van de ruimte gebeurt met snelheden hoger dan die van het licht, is gebleken uit roodverschuivingsmetingen. De lichtsnelheid is dan ook een grens voor verplaatsen dóór de ruimte, niet ván de ruimte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmmm, interessant. Dat wist ik niet. Wat is een roodverschuivingsmeting (behalve een woord dat veel oplevert bij scrabble)?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het Doppler-effect is een andere benaming hiervoor, bekend van de sirene van een langsrijdende politieauto. Als het naar je toe gaat worden de licht- en geluidsgolven samengedrukt, als het van je afgaat worden de golven uitgerekt. (Ik neem aan dat je dit principe kent.) Door spectrumanalyse uit te voeren op licht, is gebleken dat bepaalde elementen bepaalde lichtfrequenties "absorberen", waardoor met de opbouw van een ster kan bepalen aan de hand van het "streepjescode" in het kleurenspectrum. En als je weet waar die vermiste frequenties zouden moeten zitten, kun je aan de hand van vergelijking van bijvoorbeeld waterstof-sporen bepalen hoever deze naar de rode of blauwe kant van het spectrum verschoven zijn. Hoe verder naar rood, hoe sneller het object van ons af beweegt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Erg interessant!!! Thanks.
En ja, het Doppler-effect heb ik lang geleden op school bij Natuurkunde gehad :-)
Er zijn 2 mogelijkheden:
Het houdt ergens op OF
Het houdt nergens op...
Als het ERGENS had opgehouden had je je ook afgevraagd hoe dat kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Lekker antwoord.
"Waarom is de zon zo heet?"
"Of hij is heet, of hij is koud. Als ie koud was geweest, had je je ook afgevraagd hoe dat kan."
Ja ja.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Scherp opgemerkt Antwoordman!
Dat brengt oneindigheid nu eenmaal met zich mee...