Had in principe in ieder eitje dat wij eten een kuiken kunnen zitten/groeien?!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Ja tuurlijk, wat een domme vraag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee alleen als het ei bevrucht was door een Haan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kippen leggen altijd eieren! Deze eieren zijn meestal onbevrucht! Er is dus geen haan aan te pas geweest. Soms gebeurt het wel bijv. bij scharreleieren dat een ei wel bevrucht raakt, maar de eieren worden dan dezelfde dag nog bij de kip weggehaald, waardoor er geen verdere bevruchting (celdeling) plaatsvindt. Soms zie je daarom in deze eieren, naast de eidooier (als je hem breekt) een roze/rood dingetje zitten. Dit is een hanentree, dus het zaad van de haan.