Waarom ligt er geen vlees uit Nederland in de supermarkten?

Bij Super de Boer verkopen zij geen vlees van de Hollandse koe.
Biologische slager geen Hollands vlees
Albert Hein geen vlees uit Holland.
Ik ben het wezen vragen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Het beste antwoord

Er ligt zeker vlees uit Nederland in de supermarkten, maar Nederland exporteert vooral het eigen vlees. Kennelijk zijn we niet zo trots op ons eigen vlees, want de supermarkten geven het niet specifiek aan met een vlaggetje of zo. In Frankrijk en Engeland wordt dat wel gedaan.

Op zich maakt het supermarkten niets uit waar ze het vlees vandaan halen, als het maar een goedkope en betrouwbare leverancier is die continue dezelfde kwaliteit aanlevert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hoe kom je daar bij ? Dat ligt er zat. Er ligt ook wel import-vlees, maar het meerendeel komt gewoon uit Nederland hoor. Zeker biologisch vlees is in de regel van eigen bodem, en kan zelfs tot op de koe / het varken getraceerd worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er ligt heel veel vlees uit Nederland in de schappen...

Dus ik moet je zeggen dat de vraag niet correct is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eens +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
xinix , heeft u ooit wel eens een vraag gelezen van deze mevrouw die inhoudelijk wel juist was? ik nog niet..sorry niet beledigend bedoeld maar berust op de waarheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naatje, deze mevrouw heeft ten alle tijden recht op een zo goed mogelijk antwoord... Ik ben niet om te zeggen dat de vragensteller niet deugt... Ik kijk alleen naar de vraag en ik antwoord daarop... Ik vind de mevrouw juist erg interessant...