Wat is de functie van een ventiel van een auto?

Auto ventiel

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.9K

Antwoorden (3)

dat lucht er niet uit kan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Band oppompen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om er ten beginnen lucht in de binnenband te stoppen. En daarna om ervoor te zorgen, wanneer een band zacht word(zomer) dat er nogmaals lucht in kan, om zo de band harder te laten worden. Bandendruk kijkt nauw, aangezien het het brandstofverbruik kan verminderen.

En er is ook een ventieldop, om ervoor te zorgen dat er geen vuil de ventiel in komt wat je erin spuit wanneer je de band oppompt

Toegevoegd na 2 dagen:
Correctie: binnenbanden gebruiken ze blijkbaar niet in auto's