Loopt het riool steeds verder naar beneden?

Om een goede doorstroming te hebben moet het riool steeds lager en lager gaan... Dan moet ie na een kilometer al behoorlijk diep zitten. Laat staan na 10 kilometer.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Daarom zitten er dan ook pompstations in de hoofdrioleringen.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ter aanvulling op antwoordman:
Een normaal 'afschot' van een riool is 1á 2 mm. per strekkende meter, dus in de praktijk is dit nagenoeg vlak. (aarde is ook nog rond, hum...).
Het water mag nl ook niet te snel weg lopen, omdat anders het vuil niet meegenomen word.