Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

In welk land is een flesje coca-cola het goedkoopste?

Ik stel die vraag met name omdat dit een product is dat overal ter wereld wordt verkocht...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik kan geen recentere info vinden dan over 2005.
Toen was het in Zuid Afrika het goedkoopst met met 46 UK Pence. En met Frankrijk als duurste land met 2,48 UK Pound.
(Lees meer...)
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Vermoedelijk in het armste land ter wereld en dat is Niger.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het goedkoopst weet ik niet maar in landen zolas tjechie betaal je maar een paar cent voor 1.5 liter
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lang niet in Tsjechië geweest zeker?
Kom er al 10 jaar doorlopend en de cola is daar bijna net zo duur als in NL/B
In Suriname kost het SRD 2, da's zo'n 0,50 euro. 1 liter kost ietsje meer dan1 euro.
En in Frans Guyana kost een flesje 1 euro.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En als je de fles niet wilt kopen krijg je je cola in een boterhamzakje met een rietje erin gestoken mee ;-)
Als je de waarde van verschillende valuta wereldwijd echt (met een knipoog?) wilt bepalen kun je ook kijken naar de Big Mac index. Hierin wordt bijgehouden hoeveel een Big Mac wereldwijd kost in lokale valuta en wordt het omgerekend. Er is niet zoiets als een Coca Cola index zover ik weet. Wel een goed idee, want Coca Cola kan je overal ter wereld kopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prijzen van dit soort artikelen (die wereldwijd worden verkocht) zijn meestal gerelateerd aan het gemiddeld nationaal inkomen. In hoge lonenlanden zijn ze dus veel duurder dan in lage lonenlanden, terwijl je hetzelfde produkt koopt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kostprijs van productie word ook evenredig hoger en lager.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding