Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat gebeurd er als een kind illegaal te lang werkt?

Ik werk meer dan mag op mijn leeftijd (k ben 13) maar kan ik daar gezeik mee krijgen? En kan ik er ook gezeik mee krijgen dat ik op kleine kinderen pas zonder toezicht, want dat doen toch veel meer tieners?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
735
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mag je eigelijk wel werken als 13 jarige? Min was toch 14?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ze zeggen €3000,- boete maar dat is waarschijnlijk gelul.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij kan daar weinig problemen mee krijgen, je werkgever daarentegen is strafbaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blaren op de vingers denk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een hele verantwoordelijkheid, 13 jaar en dan op andermans kinderen passen? Die buurvrouw of kennis durft! Alle mogelijke situaties het hoofd kunnen bieden?
Zolang alles goed gaat, uiteraard niks aan de hand.

Nee, er kraait geen haan naar, om even antwoord te geven op je vaag. Tenzij er iets ergs gebeurt. Want dan blijkt dat je pas 13 bent. Eigenlijk mag je pas vanaf 14. En dat is oké voor een folderwijk, maar eigenlijk te jong voor oppassen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke, dankjewel, Ik zal er dan maar voor blijven zorgen dat alles goed blijft gaan (Ik pas ook bij vreemde op XD)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prima, als je vooraf maar goed doorspreekt met de moeder wat je moet doen als....(noem maar op)
en dat je altijd telefoonnummers hebt van de ouders. Desnoods ook van de buren als de nood aan de man komt.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding