Wat vinden jullie van al die schokkende foto's die kranten publiceren

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (10)

Zoals? en ja nieuws is nieuws dus laat het maar zien hoe schokkend het ook mag zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meest kunnen nog net.
Alleen toen bijv met Karst T.(of mag ik Tates zeggen?) zag je gewoon een close-up van zijn bebloede hoofd. Als je dan ook nog weet dat ie daarna dood ging... Ik vond het een beetje te.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sensatiezucht... Commercie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kranten moeten verkocht worden.
Adverteerders verwachten dat ook.
De lezer wil schokkende beelden, sensatie!
Kijk maar naar autoraces, in hun aankondiging zie je voornamelijk auto's die over de kop gaan, van de baan afrijden, in brand vliegen enz.
Een foto in de krant van een zeldzaam vliegje op een paarden bloem, zal je niet vinden op de voorpagina!
Nee, daar moet liefst schokkend nieuws!
De lezer zelf bepaalt door het kopen van een krant, wat er op een voorpagina komt, dus schokkend nieuws!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe schokkender de voorpagina, hoe beter het verkoopt. Pure commercie en mijns inziens overbodig. Krantenartikelen zijn vaak al schokkend genoeg, zonder foto. En niet iedereen kan hier even goed tegen, maar kijken toch uit nieuwsgierigheid. Of je er beter van wordt en of het een meerwaarde heeft, nee denk het persoonlijk niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb jarenlang gewerkt als fotojournaliste en ik heb gemerkt dat een schokkende foto 10 jaar geleden heel anders is dan een schokkende foto nu. We raken steeds meer gewend aan gruwelijke beelden en raken ook steeds meer verwend met extreem exotische mooie beelden. De wereld ligt nu gewoon tussen onze koffiekopjes bij wijze van spreken en het kan niet gek genoeg zijn, we hebben alles al gezien, dus er moet nog heel wat gebeuren wil iets ons echt schokken. Foto's of nieuwsreportages waarbij een duidelijke waarneembare ramp realtime gebeurd kan ons nog schokken want als het gebeurd terwijl je kijkt en je bent rechtstreeks getuige van het verdriet en de emotie wordt je nog wel aangegrepen, maar daarna pak je gewoon weer je fiets en koopt even een strijkplankovertrek bij de Hema.
Daar ergens is de ramp en hier gaat jou leven gewoon door, het is niet anders....Wat fotojournalisten proberen is de kijker nog ergens te bereiken, maar het wordt steeds moeilijker!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er wel eens problemen mee. Sterker nog, ik heb er vroeger eens een krant voor opgezegd.
Mijn oudste dochter was 3 of 4 jaar en haalde de krant uit de brievenbus. Op de voorpagina stond een foto van een kat waarvan de staart was afgehakt, met de bebloedde staart ernaast.
Mijn dochter was heel erg overstuur.

Inmiddels maak ik er wat minder problemen van, omdat mijn kinderen wat groter zijn, en ook het nieuws zien met alle gruwelijkheden van dien. Maar ik kan me voorstellen dat er veel mensen zijn die het niet prettig vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die van koninginne dag. 9/11
en meer van dat soort ernstige dingen.
maar het is wel zo dat ik het goed vind dat het gedeeld word.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is niks anders als realiteit. Kun je niet omheen, of je het leuk vind of niet. Je kan natuurlijk altijd je kop in het zand steken en doen alsof je neus bloed, maar het is gewoon de waarheid. Als iemand er niet tegen kan, gewoon de krant niet openslaan, tv niet aan, internet uit, etc....... (moet er niet aan denken...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk vaak nog heel lang aan schokkende foto`s en voel me dan zó machteloos!
Maar bij het lezen van schokkende gebeurtenissen zie ik het in gedachte voor me en dat is zeker net zo afschuwelijk. Er gebeuren vreselijke dingen en daar mogen we niet onze kop voor in het zand steken maar als het even kan proberen die nare dingen te voorkomen door b.v. protest.