Waarom staat de zee niet onder stroom als de bliksem er op inslaat

Stel, boven de atlantische oceaan raakt de bliksem het water, dat geleidt als een malle, maar waarom voel ik er dan niks van als ik in de middelandse zee lig

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Omdat er teveel water is, waardoor de stroom alle kanten op gaat en zo is verdwenen.

Een laagje water geleid veel beter omdat de stroom niet veel kanten op kan.

Stroom kiest altijd de weg van de minste weerstand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De massa is zo enorm dat zelfs een enorme ontlading in het niets verdwijnt.

De bliksemafleider die op je huis staat is ook een geleidende metalen staaf, gewoon 30 meter diep de bodem in, dat is alles. Dat is genoeg om de lading zo te laten "oplossen" /verspreiden in de bodem dat je veilig rond kunt lopen