Leerplichtambtenaar?

Ik moet binnenkort voor de zoveelste keer naar de leerplichtambtenaar, de vorige keren allemaal waarschuwingen, deze keer toch echt straf! Wat voor straffen worden er het meeste uitgedeeld in dit soort gevallen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

Je kunt naar Halt gestuurd worden voor een taakstraf.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe hoog is die?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat ligt aan de kansen die je voorheen al zijn geboden en wat je hiermee gedaan hebt (of juist niet natuurlijk). het wil niet zeggen dát je een taakstraf krijgt (er zijn ook andere straffen mogelijk) hoe hoog een taakstraf zal zijn is afhankelijk van de rechter en je dossier mocht je een taakstraf krijgen kan je je er in ieder geval zeker van zijn dat je de eerste weken je vrije tijd in kan leveren. (je doet dit namelijk BUITEN je schooltijd en/of in je vrije dagen)
Via Halt kun je een taakstraf krijgen. Uur of 40 moeten werken is dan niet abnormaal. deze uren moet je dus allemaal in de avonduren en in de weekenden gaan maken. Een behoorlijke straf dus.
13 jaar geleden
het kan ook zijn dat je een geld boete krijgt. Ik moest daar voor voorkomen bij de rechtbank, ik heb hiervoor niks geen straf of geldboete gehad. maar tegen jou zou ik nu zeggen: ga gewoon naar school.. echt het scheelt zoveel gezeik;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je voor je antwoord toegelicht met ervaring maar ook voor je tip :)
de redenen van verzuim, eerder ondernomen acties en geboden mogelijkheden, en het wel of niet meewerken of nakomen van de leerplicht zijn op invloed van de uitspraak en dus medebepalen de straf die je kan krijgen.

de meestvoorkomende straffen zijn:
een spijbel-of leerstraf (dit is de taakstraf)
een boete
een deelname aan een opvoedcursus

helpt dit niet voldoende dan kan de leerplichtambtenaar je
-doorverwijzen naar een andere school
-je doorverwijzen naar een hulpinstantie
- een vinger aan de polshouden en regelmatig contact met je opnemen

er kan aan elke straf die niet nagekomen word een geldboete zitten.

tja, als je je lesje niet op school wil leren....