Leerplichtambtenaar?

Ik moet binnenkort voor de zoveelste keer naar de leerplichtambtenaar, de vorige keren allemaal waarschuwingen, deze keer toch echt straf! Wat voor straffen worden er het meeste uitgedeeld in dit soort gevallen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kunt naar Halt gestuurd worden voor een taakstraf.

Via Halt kun je een taakstraf krijgen. Uur of 40 moeten werken is dan niet abnormaal. deze uren moet je dus allemaal in de avonduren en in de weekenden gaan maken. Een behoorlijke straf dus.

het kan ook zijn dat je een geld boete krijgt. Ik moest daar voor voorkomen bij de rechtbank, ik heb hiervoor niks geen straf of geldboete gehad. maar tegen jou zou ik nu zeggen: ga gewoon naar school.. echt het scheelt zoveel gezeik;)

de redenen van verzuim, eerder ondernomen acties en geboden mogelijkheden, en het wel of niet meewerken of nakomen van de leerplicht zijn op invloed van de uitspraak en dus medebepalen de straf die je kan krijgen. de meestvoorkomende straffen zijn: een spijbel-of leerstraf (dit is de taakstraf) een boete een deelname aan een opvoedcursus helpt dit niet voldoende dan kan de leerplichtambtenaar je -doorverwijzen naar een andere school -je doorverwijzen naar een hulpinstantie - een vinger aan de polshouden en regelmatig contact met je opnemen er kan aan elke straf die niet nagekomen word een geldboete zitten. tja, als je je lesje niet op school wil leren....

Bronnen:
http://www.bureauleerplichtplus.nl/leerpli...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100