Hallo,vanmorgen heb ik ontdekt dat mijn vrouw is vreemd gegaan,wij hebben samen 3 kinderen dus weet niet goed wat te doen.

Ten einde raad

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel sterkte hiermee!

Antwoorden (9)

Dat snap ik. Wèg vertrouwen in elkaar. Een schok, als je zoiets ontdekt..

Tijd voor een gesprek met je vrouw. Kijken of het inderdaad klopt. Dan praten over hoe het zo ver heeft kunnen komen. Wat mist ze dan in haar relatie met jou dat ze dat bij een ander moet zoeken?

Een lange weg te gaan..
Ik wens je sterkte...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga met r praten= de enige oplossing volgens iedereen hier! Succes! Hou je nog van haar? En vraag je jezelf af of je door wilt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vreselijk.

Je moet vooral nadenken wat je er zelf van vindt (vreselijk natuurlijk maar ook of het per definitie het einde van jullie relatie is)

Ik vind het er ook nog van afhangen hoe je het ontdekt, heeft ze het zelf verteld, kwam je er per ongeluk achter enz enz.

Het kan natuurlijk dat ze een vreselijk mens is die jou gewoon kwetst zonder er één tel bij stil te staan MAAR het kan ook (zonder het goed te praten) dat ze zelf enorm in de knoop zat door allerlei redenen die evt ook uit jullie relatie kunnen zijn voortgekomen en dat dit een soort wanhoop sprong is. Voor mij persoonlijk zou dat nogal uitmaken in de beslissing hoe nu verder.

Misschien kun je wel zeggen dat je je (bijv voor het weekend) terugtrekt om tot rust te komen en je te beraden. En daarna pas praten

heel veel sterkte
13 jaar geleden
Klinkt heel bekend...
Praten en heel eerlijk tegenover elkaar zijn. Niet gelijk de handdoek in de ring gooien. En zeker niet op jezelf betrekken.

Een slippertje hoeft niet gelijk het einde van iets te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou eerst erachter proberen te komen waarom ze vreemd is gegaan. Ging het om een verliefdheid? Een onenightstand? Is ze vaker vreemdgegaan? Probeer er in ieder geval over te praten. Komen jullie er niet uit, dan kun je beter uitelkaar gaan. Juist voor de kinderen! Ze hebben meer baat bij ouders die uitelkaar zijn, maar gelukkig zijn dan ouders die voor de kinderen samenblijven maar waar altijd een nare sfeer heerst. Trouwens mijn eerste reactie als ik iets hoor over vreemdgaan is ; dumpen die handel! Maar je moet in het leven leren om niet altijd zwart/wit te denken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik wil je trouwens veel sterkte wensen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ontzettend naar voor jullie! Je moet haar eerst confronteren met je bevinding. Waarom is het gebeurd en gaat ze ermee door of was het een moment van zwakte waar ze nu enorm veel spijt van heeft? Het kan goed zijn dat ze zeker weet en voelt dat het een heel grote fout van haar was met spijt als haren op haar hoofd!
Ze zou zo'n fout nooit meer maken en dat meent ze ook.
Hoe belangrijk is haar gezin nog voor haar en vooral jij als partner. Dit moet je eerst eens goed bespreken met haar.
Ga uit van het gevoel dat je erbij krijgt en hebt en beslis dan of je het waard vindt om haar nog een kans te geven.
Pas in een goed gesprek, waarin niet alleen woede de boventoon voert maar ook begrip en openstaan voor haar kant van het verhaal, kan je uiteindelijk de juiste beslissing nemen. Vooral als het nog nooit eerder is voorgekomen.
13 jaar geleden
Praten, oorzaak gevolg analyse voeren. Waarom zag ze erbehoefte in dat moet duidelijk zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een moeilijke. In eertse instantie denk ik, kapen met haar. Maar misschien ligt de oorzaak wel dieper. Je moet je afvragen hoeveel het je waard is om hier met haar uit te komen. Jullie kinderen spelen hierin ook en rol. Als blijkt dat je je er niet overheen kunt zetten, dan kun je altijd nog een scheiding overwegen. Niemand is gebaat bij een slecht huwelijk. Maar dat je hart gebroken is, dat is een feit. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allereerst rust in je hoofd proberen te herstellen en zoek een goede vriend(in) waar je je hart kunt luchten.

Generaliserend maar waar. Een man gaat vreemd voor de sex en doet dit zonder een emotionele binding aan te gaan. Een vrouw - OVER HET ALGEMEEN - valt voor de man en gaat een emotionele binding aan.

De eerste vraag die beantwoordt dient te worden, was het te doen om een seksuele uitspatting, wat extra spanning (ik hoop van harte dat dit het is !) Of zocht zij een emotionele partner?

Praten over het waarom is uiteraard de manier, zoek een goede psycholoog die getraind is om ervoor te zorgen dat jullie dieper ingaan op de gegeven antwoorden. Wat zit er achter het antwoord? Wat mist er?

Ga elkaar niet lopen verwijten, maar maak wel duidelijk dat de situatie niet langer door kan gaan. Maak afspraken dat mobiele telefoons gewoon op elk moment gebruikt kunnen worden door iedereen, dat er geen geheime email adressen worden gebruikt en om onrust - bij jou - weg te nemen dat zij jou informeert waar zij uithangt. Niets is zo verwoestend in deze situatie dat jij je loopt op te vreten of ze wel echt even naar de kapper is of wat dan ook.

Indien je vrouw echt verkikkerd is op de ander, wees dan echt op je hoede want ontrouwe partners zijn ontzettend sluw en schuwen zich voor niets.

PS
Richt je op je vrouw en niet op de andere man. Maak niet de fout om over je vrouw heen te kijken en te praten (schelden) over die ander. Dit speelt tussen jou en je vrouw.

PS II
Vertrouwen is een groot goed. Herstel is mogelijk maar zal van beide kanten heel veel energie, moeite en tijd vragen.

Ik wens je heel veel sterkte, ook voor je kinderen (betrek die er overigens niet in !). En probeer je hoofd helder te krijgen, dat is het allerbelangrijkste.