Als je een bron van een citaat vermeld, moet je dan de uitgave en plaats vermelden die je hebt gebruikt, of de waar het boek voor het eerst verscheen?

Bijvoorbeeld het boek van P. Johnson, Napoleon.
In mijn bezit heb ik de NLe versie uit 2002, Amsterdam maar hij is voor het eerst uitgegeven in het Engels, 2002, New-York.
Wat moet ik dan opschrijven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

P. Johnsons, Napoleon (vert.), (2002) "Titel van het boek". Plaats van uitgave: naam uitgever, p. x-p. y
Je citeert uit dat vertaalde boek dus de pagina`s die je noemt zouden niet overeenkomen met het origineel. Je moet dus aangeven dat het om een vertaling gaat (vert.) maar verder alle informatie van dat vertaalde werk opgeven.

Toegevoegd na 2 minuten:
Sorry, wordt dus
Johnson, P. (vert.), (2002) "Napoleon". Amsterdam: naam uitgever, p. x-p. y