Hoe kan ik makkelijk een baan vinden in rotterdam hebben jullie tips voor me???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (5)

Buiten uitzendbureaus aflopen, is er de mogelijkheid om open sollicitaties in te dienen. Doe dit niet alleen bij je droombaan, maar bij elke werkgever waar je zou kunnen werken. Schuw het werken in bv een kledingwinkel niet. Bij een eventuele sollicitatie naar je droombaan kan je dan aangeven dat je graag wilt werken, en dat je dus ook niet-ideale banen hebt aangenomen. Dat toont karakter, en helpt bij potentiele werkgevers mee; Mensen die gewoon willen werken zijn geliefde sollicitanten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoek op internet naar bedrijven en kijk op hun site of ze vacatures hebben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar 1 van de 4 Werkpleinen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zoek je een tijdelijke baan?

voor een tijdelijke baan kan je het best naar een uitzendbureau gaan en zo min mogelijk eisen stellen aan je werk. werk op oproepbasis, in de weekenden of na kantoortijden zijn de meest aangeboden baantjes.

zoek je een vaste baan?

de MINSTE kans maak je bij het UWV of op vacature op internet!! omdat:
- een heel breed en groot publiek hierop reageert (hoe meer mensen zich aanbieden hoe groter de keuze en dus hoe kleiner de kans dat ze jou kiezen)

Hier vind je maar een klein aanbod van de openstaande vacatures omdat
-de meeste vacatures worden vervuld door iemand uit het bedrijf zelf (de sollicitatie procedure, bijkomende kosten een vacature in het 'openbaar' kunnen hier de reden voor zijn)
-de meeste vacatures NIET bekend worden gemaakt op internet of bij het UWV

tips om makkelijker een baan te vinden:

het gros van de mensen voor zijn en je niet massaal op een vacature te storten.

- stuur een open sollicitatiebrief
- bel naar bedrijven of er een vacature openstaat of binnenkort open komt te staan, laat eventueel je gegevens achter
-ga netwerken! laat aan zoveel mogelijk mensen weten dat je op zoek bent naar een baan (hier zijn eventueel ook sites voor)
-laat een goede indruk achter (zowel per sollicitatie brief, bij een persoonlijk gesprek maar ook bij een telefonisch gesprek)

bij elke actie die je doet kan je wat leren. hoor je niets meer van een bedrijf vraag dan waarom je niets hoort. word je afgewezen vraag dan waarom dit zo is. hier kan je je lering uit trekken wat je de keer erop in praktijk kan brengen.

reageer je wel op een vacature en heb je de kans te bellen vraag dan zoveel mogelijk informatie die niet in de vacature staat (niet in eerste instantie het loon!) hieruit blijkt je interesse in de baan.

natuurlijk moet je altijd netjes en correct zijn (bel je op vraag je eerst of het gelegen komt, spreek altijd met u zorg dat je er verzorgd uitziet als je ergens opdaagt.)

succes!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet natuurlijk niet wat voor een baan je zoekt, maar bijv. in een winkel in het centrum...dan is een dagje shoppen voldoende, de meeste winkels hebben hun vacature's op hun etalageruit geplakt!!