hoe kan ik de duivenmelkert aanpakken,die mijn en andere mensen hun katten laat verdwijnen?

er zijn van mij al 2 katers verdwenen achter onze flat.en ook andere kattenEr is al enige tijd(jaren)echte ruzie met deze kattenhater!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je ook last van zijn duiven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
...Is het de broer van Ad Melkert?

Het beste antwoord

Een jaren slepend geschil moet toch ooit eens aan de kaak gesteld zijn bij een wijkagent of buurtregisseur.

Indien dat nooit het geval is geweest, maak daar nu een begin mee. U dient onomstotelijk te bewijzen dat anderen strafbare feiten plegen, en dat moet men met bewijzen staven.

Ga nooit eigen rechter spelen door ,,bewerkt,, duivenvoer
te strooien. Anderzijds kan ik mij voorstellen dat anderen
kattenbakgrit uitsparen door de kat in andermans tuin hun behoefte te laten doen, waar de ander niet vrolijk van wordt

Indien men katten buiten laat volgt zo,n beest zijn/haar
natuurlijk instinct en valt ten prooi aan kattenhaters,
ziektes of het verkeer.

Informeer bv bij de woningbouwvereniging of men een vergunning nodig heeft om duiven te houden.
Laat in ieder geval de wetsdienaars het werk voor u doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de buurtagent mag zich er al niet meer mee bemoeien,dat is een bekende kennis van meneertje. .de politie heeft hem al op het bureau geroepen om hem te woord te staan omdat hij mijn vriend heeft geslagen op straat van achteren en gezien mijn vriend zich niet kan weren nu.ivm slechte aderen in zijn benen en dus altijd slecht lopen kan.Laat staan rennen.Deze duivenman moet zich koest houden en we denken dta hij nu ook een pitbull inzet van een vriend van hem. Dus hij laat het ook nog doen door een andere/en /of een hond .lafaard vinden wij in deze buurt!!

Andere antwoorden (6)

zolang je geen bewijs hebt, kan je weinig ondernemen tegen deze man.
in deze omstandigheden zou ik geen enkel risico willen nemen met mijn katten.
overgaas je balkon, zodat ze veilig een frisse neus kunnen halen.
13 jaar geleden
Je moet je kat binnenhouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is niet dé manier. Een kat hoort af en toe naar buiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uitlaten aan de lijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niemand hoeft last tehebben van jouw huisdier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@InekevL Dat geeft nog niemand het recht om je kat te laten verdwijnen... het vermoeden is namelijk dat die katten hun verdwijning niet hebben overleefd.
Wij hebben 5 katten en ze kunnen allemaal lekker naar buiten . Mijn man heeft op een handige en leuke manier gaas rondom de tuin gemaakt zodat ze er niet uit kunnen en niemand last van ze heeft . De duivenmelker houdt net zo goed van zijn dieren . Dus gewoon optimaal proberen te zorgen dat anderen geen overlast hebben .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de kat niet op het erf van de kattenhater komt kan hij ze niet vermoorden. Als ze dat wel doen is het toch een beetje eigen risico.

Toegevoegd na 10 uur:
Nee, sorry, ik bedoel niet dat hij het recht heeft...Wel dat als je er voor kiest je dier los te laten lopen dat je dan een risico neemt. Mijn kat is ooit doodgebeten door een hond in de afgesloten tuin van die hond. Heel droevig maar je kunt het die hond niet kwalijk nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoezo? Denk je dat de kattenhater zelf aan de lijn zit?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kun je toch niet menen, als er een onbekende hond in mijn tuin loopt mag ik hem afmaken???
Dat gaat een mooie boel worden hier.
Is dit al gemeld bij de Dierenbescherming?
Weet je absoluut zeker dat de duivenmelker erachter zit en heb je hiervoor bewijs? Als de katten helemaal zijn verdwenen dan is het al moeilijk te bewijzen dat hij ze iets aandoet. Worden er dode katten gevonden dan is het sterk aan te raden om autopsie te laten doen bij de dierenarts en deze een verklaring te laten opstellen bij een niet-natuurlijke doodsoorzaak. Hiervan moet dan melding gemaakt worden bij de Dierenbescherming. Vindt je in de omgeving vreemde stoffen, zoals worst/kattenvoer dat mogelijk vergiftigd is of daadwerkelijk gestrooid gif, dan direct politie/dierenbescherming inschakelen.
Je zal toch bewijzen moeten verzamelen om de mogelijkheid te hebben actie te ondernemen.
Dit zijn altijd erg moeilijke situaties.
Ondertussen zou ik je katten binnenhouden en/of je balkon afzetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien moet je hem zeggen dat duiven normaal zaad eten en geen vlees.