hoe hou ik met goed fatsoen (mag ook zonder fatsoen) een vreemde kat uit onze tuin

zit telkens bij ons in de tuin te schijten, en lijkt de laatste tijd ook of hij vriendjes mee neemt, is er een makkelijke en goedkope manier??

Toegevoegd na 1 minuut:
hij komt trouwens onder de schuttingdeur door, en nee daar kan ik niets onder maken, anders kan de deur niet meer open

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
11.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoezo gaat de deur dan niet meer open? Kun je er niet een strook dik plastic onder maken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja is de enige plek waar ze erin gaan, een foto maken kan wel, maar waar moet ik die heen sturen of opzetten??
en een strook plastic is een optie, alleen ben bang dat die met twee jonge kinderen ook zo weer kapot is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
...Je hebt ook dik plastic, wat ze normaal als tochtstrippen gebruiken in grote hallen e.d. Dat maakt jouw kleine niet stuk, hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn kleine zijn 8 en 10, en die krijgen meer kapot dan ik zo gauw maken kan, maar lukt uberhaubt niet, mijn tuinpad loopt op net achter de deur

Antwoorden (12)

Als je handig bent met een waterspuitend geweer is dat bovendien een fatsoenlijke oplossing

Toegevoegd na 11 minuten:
Kippengaas langs de heg of satestokjes omgekeerd in de grond.

Toegevoegd na 45 minuten:
Bij Kattenzorg hebben ze vangkooien (voor zwerfkatten). Daarin de kat vangen en deporteren.
Of een "katvanger" inschakelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 probleem, zodra ik de achterdeur open doe zijn ze verdwenen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan maar de achterdeur open laten staan....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met -3?? ik stook niet voor de buren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, je moet er wat voor over hebben...........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan ook vanuit het slaapkamerraam op de bovenverdieping spuiten. Daar een raam openen valt minder op en een krachtige spuit haalt dat wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vanuit mijn slaapkamerraam naar het tuinhek is ongeveer 18 meter, en zodra ik mijn raam open doe hebben ze het hazepad al weer gekozen.(ze hebben namelijk al een keer een tik op de rug gevoeld)
Met fatsoen: Een bordje in de tuin met verboden voor katten.
Zonder fatsoen: de hond naar buiten sturen, kattengras planten in het voorjaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan moet ik de katten eerst een leesbril opzetten, en daar laten ze zich niet voor pakken, en een hond heb ik niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ leuk antwoord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik dacht zonder fatsoen een bordje: pas op voor de hond!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, dat stoot ze af
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb wel normaal gras, en ben niet van plan om mijn tuin aan te gaan passen tegen katten
get off gelkorrels..te koop bij de dierenwinkel..
drats van koffie heb ik ooit gehoord..
ook de eigenaar van de kat aan spreken, kan ook helpen..
of anders een grote hond lenen van vrienden of andere buren ..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
korrels kan ik proberen, eigenaar van de kat is onbekend, en de kat volgen is ook geen optie, die schiet via andere tuinen ergens heen, en ik ben niet zo lenig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelukkig ben je je humor nog niet kwijt alfa!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zat aan andere korrels te denken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hagelkorrels?? maakt alleen zo'n pokkeherrie, en heb er zelf niet zo 1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of kan ik er 1 van jouw lenen met geluidsdemper??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee sorry, kan je wel een supersoaker uitlenen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
past geen lood in
Met een citroengeur langs de paden en onder de poortdeur.

Goedkoop en effectief is een fles citronella (ongeveer 65 cent. Bij de schoonmaakspullen in het schap.) in een gieter verdunnen en uitgieten. Heeft bij mij die twee katten van de buren eindelijk van mijn deurpost en deurmat verdreven. Wel twee weken lang elke ochtend en elke avond citronella gegoten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me niet zo milieuvriendelijk?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Citronella is juist op natuurlijke basis!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Citronella
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en na 1 regenbuitje kun je weer, en daarbij, hoe staat het wettelijk geregeld, wat mag je doen tegen overlast van katten van anderen??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Valt mee hoor. Die poezen lopen er niet de hele dag. Ons straatje is een onderdeel van de dagelijkse wandeling.
•Zorg dat de bodem dicht groeit. Hierdoor hebben katten geen ruimte om in de grond te woelen en wordt de tuin een stuk onaantrekkelijker.
•Plaats in een hoek enkele door katten zeer geliefde planten. Ze zullen dan enkel in die hoek verblijven. De planten zijn: Wild kattenkruit, gamander, (sier)haver of een ander laag zacht gras, Steenmuur en het zogenaamde kattengras.
•Planten waar katten juist een hekel hebben zijn: de Ooievaarsbek, Vuurwerkplant en de Citroenverbena.

Als ze een vaste hoek hebben om je tuin als toilet te gebruiken of ze komen de tuin binnen via een vaste route dan kun je proberen om hier volgende huis- en keukenmiddeltjes toe te passen:

-peper strooien op de plaats waar de katten het te bont maken
-Een beker of emmer gevuld met water of de tuinslang
Dit is een goede milieuvriendelijke manier om katten te verjagen. Het is uiteraard geen aangename manier voor de katten maar anderzijds een doeltreffende leerzame methode.
-mottenballen langs de afsluiting strooien
citroenschillen leggen tussen de planten
-strooien van koffiedik
Deze stinkende koffiegruis gaat aan de pootjes kleven en in de vacht van de kat zitten. Bij het schoon likken zullen ze dit onaangenaam vinden en wellicht keren ze dan niet snel terug.

-Hertshoornolie
De apotheker wil dit wel voor u bestellen als je belooft om het onmiddellijk na binnenkomst op te halen. Het stinkt vreselijk. Een aantal takken dopen in deze olie of de olie op de takken aanbrengen met een oude tandenborstel. Gooi bij de hertshoornbehandeling de tandenborstel niet meteen weg, dan zie je dat de volgende ochtend alle haren er af liggen. De behandelde takken steek je hier en daar in de grond en de katten en de honden blijven weg. Stokken met in hertshoornolie gedrenkte vodden kun je eveneens in de grond steken. Pas wel op met dit goedje want als je er per ongeluk wat van op je handen krijgt, komt er de eerste weken geen figuurlijke kat meer bij je in de buurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, motteballen lijken me ook niet goed voor het milieu. En waar wordt Hertshoornolie normaal voor gebruikt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb ook geen last van motten, maar van katten
Alle planten die naar citroen ruiken hebben katten een hekel aan. Afrikaantjes vinden ze ook niet fijn.
Om te voorkomen dat een kat in de tuin poept moet je proberen te voorkomen dat er ruimte is om te graven, plant de borders vol met bodembedekkers of leg ze vol met kiezels, liefst een beetje groot (klein grit graven ze doorheen). Mijn ouders hebben witte keitjes in de tuin van zo'n 5 cm en dat werkt perfect en staat nog heel decoratief ook!
Citroenschillen, koffiedik en peper helpen ook, maar zullen bij regen wegspoelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik NOOIT chemische middelen of gevaarlijke oplossingen.
(glasscherven, klemmen of puntige voorwerpen)

Kinderen of eigen huisdieren kunnen daar het slachtoffer
van worden. Een stap buiten de deur is al effectief.

Spuit de dieren ook niet nat met koud weer, want u wilt vast ook niet dat uw kinderen natgespoten worden met ,,belletje trekken,, tijdens een vorstperiode.

Probeer te achterhalen wie de eigenaar is van de bezoeker,
en spreek die aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien ligt het aan mij, maar ik vind de vergelijking katten - kinderen niet echt steekhoudend. 't Zijn.. nogal verschillende wezens. Daarbij, met dit weer nat worden is ook zo rampzalig nog niet. Je moet alleen niet te lang in je natte goed buiten rond blijven lopen. Over de gevaarlijke oplossingen (chemisch/glas/klemmen/puntige voorwerpen) ben ik het wel volledig met je eens. Dat is natuurlijk not-done!
dit helpt heel goed..

http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flNlc3Npb249UDkwX05MX0IyQzpDX0FHQVRFMDQ6MDAwMC4wMGFjLjFkMGIyMmY2Jn5odHRwX2NvbnRlbnRfY2hhcnNldD1pc28tODg1OS0xJn5TdGF0ZT0zOTM4MjQyMTYy====?~template=PCAT_AREA_S_BROWSE&mfhelp=&p_selected_area=$ROOT&p_selected_area_fh=&perform_special_action=&glb_user_js=Y&shop=NL2&vgl_artikel_in_index=&product_show_id=&p_page_to_display=DirektSearch&~cookies=1&zhmmh_lfo=&zhmmh_area_kz=&s_haupt_kategorie=&p_searchstring=verjager&p_searchstring_artnr=&p_searchstring_manufac_artnr=&p_search_category=alle&fh_directcall=&r3_matn=&insert_kz=&gvlon=&area_s_url=&brand=&amount=&new_item_quantity=&area_url=&direkt_aufriss_area=&p_countdown=&p_80=&p_80_category=&p_80_article=&p_next_template_after_login=&mindestbestellwert=&login=&password=&bpemail=&bpid=&url=&show_wk=&use_search=3&p_back_template=&template=&kat_save=&updatestr=&vgl_artikel_in_vgl=&titel=&darsteller=®isseur=&anbieter=&genre=&fsk=&jahr=&jahr2=&dvd_error=X&dvd_empty_error=X&dvd_year_error=&call_dvd=&kna_news=&p_status_scenario=&documentselector=&aktiv=&gewinnspiel=&p_load_area=$ROOT&p_artikelbilder_mode=&p_sortopt=&page=&p_catalog_max_results=20

Toegevoegd na 18 uur:
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=620109
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijgerpoep schijnt ontzettend goed te helpen! Katten ruiken dan dat er een tijger is die mogelijk bedreigend voor hun is dus dan blijven ze wel uit de buurt. Dierentuinen verkopen het geloof ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel, als het gewenste antwoord hier niet bij zit, (zoveel creativiteit!), dan zit er niet veel anders op dan de katten maar te adopteren.
If you can't beat them, join them!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kippegaas vast spijkeren aan de onderkant van het hek, of als je weet wie de eigenaar is de poep gewoon voor zijn deur deponeren kijken of ze het leuk vinden.
Als iemand een dier heeft is hij daar verantwoordelijk voor dus spreek de persoon aan of je kat in je eigen tuin houden of de poep op komen ruimen is wel zo netjes toch.

succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaan HELE stevige dubbelwandige rubber flappen. Afmetingen 7cm hoog , 3 cm dik . Krijgt de poes niet weggeduwd. Hoe hoog is de ruimte onder de deur ?

Toegevoegd na 6 minuten:
Klaver , je kan ook 'n scharnierend plankje aan de buitenkant maken. "n deel van de plank ook op de deur . Dan kan de plank alleen maar naar voren kantelen.