Hoe kom ik aan informatie?

Mijn werkplek bevindt zich in een oude verbouwde boerderij.. Ik en een aantal collega's hebben sterk het gevoel dat er 'iets' op de zolder is. Er zijn wel eens dingen verdwenen, soms voelt het niet fijn de zolder op te gaan, soms koud kippenvel als je op zolder bent en op sommige foto's van die kleine lichtballen..
Ik wil graag weten hoe we aan info komen over de geschiedenis van dit pand en tips hoe met dit gevoel om te gaan zijn ook welkom.. Alvast bedankt!

Toegevoegd na 20 minuten:
De foto's zijn gemaakt met een compact camera ZONDER gebruik van de flitser..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zal er erg stoffig zijn...die lichtballen zijn nl stofdeeltjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de ene foto staan ze niet en op een andere wel.. Foto's zijn vlak na elkaar vanaf hetzelfde punt genomen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stof dwarrelt..
Cryofiel
13 jaar geleden
Stof dwarrelt. Stof wordt soms wel en soms niet door de zon verlicht. Stof wordt pas als lichtbollen zichtbaar wanneer het voldoende dicht bij de lens is. Is het in die paar cm toevallig stofvrij, dan zie je geen lichtbollen. Het ligt er ook aan of je wel of niet flitst. Zie http://www.skepsis.nl/orbs.html voor een heel uitgebreide uitleg, inclusief een eigen onderzoek naar het verschijnen van die lichtbollen op foto's.
Cryofiel
13 jaar geleden
Hihi, Cindy1985, je was me net voor... :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie nu zelf ook lichtbollen want er zitten stofjes op mijn brillenglazen en m'n beeldscherm geeft licht. Orbs bestaan echt niet.
Cryofiel
13 jaar geleden
@marilena, n.a.v. je toevoeging: maak je lens eens goed schoon en zorg dat er geen schijnsel van zon of ramen binnen 50 cm van je camera zit. Je zult zien dat die orbs dan subiet verdwijnen.
Cryofiel
13 jaar geleden
@stippel, orbs bestaan echt wel, hoor. Het zijn stofjes die door een lichtbron worden beschenen en die zo dicht bij de lens van de camera zitten dat ze onscherp worden afgebeeld. Net als op jouw bril, trouwens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
OMG...de foto's zijn nu ook verdwenen !
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik meende al een koude wind te voelen...

Antwoorden (7)

Bij het kadaster en / of de gemeente
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi zeg, zo'n unieke werkplek! Lijkt me heel sfeervol, in ieder geval stukken beter dan zo'n standaard kantoortuin in een anoniem bedrijvenpark met tientallen kantoortuingebouwen zonder enige sfeer.

En ja, zo'n oud gebouw leeft. Er kraakt wel eens wat, de wind duwt op het dak, misschien is de isolatie niet 100%. Soms duidelijke geluiden, soms geluiden die zo zacht zijn dat je ze niet hoort maar toch opmerkt, als je begrijpt wat ik bedoel.

Daar komt dat onbestemde gevoel vandaan.

Als je dan ook nog eens gevoelig bent voor zulke dingen, en daarnaast gevoelig bent voor het op hol slaan van je fantasie, en als je elkaar daarin opjut - dan krijg je voor je het weet het gevoel dat er van alles aan de hand is.

Dat kippenvel bijvoorbeeld, dat is typisch iets dat helemaal uit jezelf komt.

Die lichtbollen op de foto's, dat zijn orbs. Zie onderstaande Bron. Ik durf te wedden dat ze vooral ontstaan wanneer je een minicamera gebruikt en wanneer je daarbij flitst. Een heel normale verklaring dus.

Het achterhalen van de geschiedenis van zo'n bijzonder gebouw is altijd leuk. Ga eens kijken of er in de gemeente een historische kring is, of kijk of je in de gemeentelijke archieven kunt kijken. Gewoon leuk om te weten, als achtergrond, uit interesse.

Paranormale zaken kun je beter vergeten. Daar is geen sprake van. Al die gevoelens komen uit jezelf en uit de interactie tussen jou en je collega's. Als je zin hebt kun je wat boeken lezen over de menselijke psychologie en over groepsprocessen; maar eerlijk gezegd lijkt het me leuker, een bezoekje te brengen aan de plaatselijke historische kring.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wow..wat een verrassend nuchter antwoord van je! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nuchter antwoord, niet verrassend voor Cryofiel :-).
Ik doe er maar een plus bij.
Het kan zijn dat jullie glimwormen of vuurvliegjes hebben gezien, en de kou komt zeer waarschijnlijk door slechte isolatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga eens gewoon op een klaarlichte heldere dag die zolder op. En onderzoek die ruimte uitgebreid, eventueel met behulp van een sterke zaklamp.

Ga eens informeren bij de eigenaar van de boerderij. Misschien heeft die meer informatie over het pand.

Zou het kunnen dat de boel 's nachts niet helemaal goed is afgesloten en dat daar bijv. een zwerver wel eens slaapt op die zolder?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Goeie!
angst is de grootste boosdoener in dit geval. Elkaar opjagen is de tweede.

Geesten kunnen geen dingen weghalen of verplaatsen. Dat zit in jullie hoofd en fantasie, stop daar mee.

Ook kunnen geesten je niets doen. Misschien er alleen maar zijn. Vul de ruimte waarin je bang wordt met jou energie. Jij bent de baas. Verdruk de angst want je bent niet in gevaar en je zult niet doodgaan!!!

Misschien willen die geesten wel een theekransje en gewoon even babbelen. Ze hebben in ieder geval een hoop emotionele moeilijkheden, anders waren ze al overgegaan. Binnen die emoties ligt altijd een hoop verdriet in de kern.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat je hierbij niet teveel afleiden van dingen die je van anderen hebt gehoord. Ga vooral op je hoofd en je hart af.
Voor informatie kun meestal je bij de gemeente, of in ieder geval iemand van de overheid (bij jou in de buurt) terecht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
veel kans dat als je daar iets hoort, het duiven zijn. Ik ben er zelf ook zo al tegengekomen... dus niet bang zijn als je die tegenkomt, die hebben meer schrik van jou dan jij van hen.