Hoe kan ik mijn plectrums uit de klankkast van mijn gitaar krijgen?

er zit een hele verzameling in volgens mij, maar als ik hem ondersteboven hou dan vallen ze er niet uit.. ik hoor ze wel schuiven!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.6K

Het beste antwoord

Bekend probleem. Al haal ik altijd iedere plectrum direct uit mijn klankkast. Ik vind het erg hinderlijk
als er iets mee trilt of rammelt.

Ik houd meestal ook het klankgat naar beneden en schud in alle richtingen.
Als dat niet lukt, daar ik meestal de bovenste drie snaren van spanning af. Dan kun je met te grote handen en dikke armen je klankgat in.

Aangezien een hele verzameling hebt. Zou ik de snaren eraf halen. Overigens dienen deze voor het goede ook weleens vervangen te worden.

Werk ook aan je plectrum techniek zodat je minder plectrums rond laat vliegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Tip: Zorg dat het gat van de klankkast naar beneden richt. En schud in alle richtingen om te zorgen dat ze er uit vallen. Ook naar boven schudden, omdat er vaak dwars-balkjes in je gitaar zitten die ervoor zorgen dat het plectrum niet eruit kan schuiven.