ik zit in 5 havo met profiel N&G ik moet nog kijken wat ik wil worden ik hb geen idee kan iemand mij helpe een beroep uitkiezen

ik hou van een actieve baan met veel contacten en iets wat je kan doen met profiel natuur en gezondheid ..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zie ook: http://www.goeievraag.nl/vraag/opleidingen-volgens-havo-mensen-wilt.94485

Antwoorden (3)

HBO-opleidingen die typisch bij dit profiel passen:
- Biologie
- Fysiotherapie
- Milieukunde
- Plantenteelt
- Ergotherapie
- Medisch laboratoriumonderzoek

Welke beroepen zou je later kunnen uitoefenen?
Dierenarts / Huisarts / Verpleegkundige / Apotheker
Cosmetica-onderzoeker / Huisarts / Microbioloog
Verloskundige / Logopedist / Diëtist
Werken in de landbouwsector / Tandarts

Hebben jullie van school uit geen snuffeldagen of info-lessen van bedrijven over mogelijkheden met je profiel?
Zou je anders je mentor kunnen vragen eens iets te organiseren. Zo kunnen er bijvoorbeeld oudleerlingen eens uitgenodigd worden om te vertellen waar zij zijn terechtgekomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om arts of apotheker te worden heb je VWO nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt!
Vandaar dat ik én beroepen en de vervolgopleiding erbij gezet heb. Veel jongelui gaan na de havo door nar HBO. Het zijn dus mogelijkheden.
Met N&G kan je alsnog bijna elke HBO opleiding doen, ik zou zelf denken aan piloot de opleiding is duur maar als je het overweegt om bij de luchtmacht te gaan voor minimaal 4 jaar is het gratis en daarna mag je overal in vliegen,

Mijn 2de keuzen een halo opleiding kan alleen met Havo is voor gymleraar mijn eerste keuze hoef je geen hbo opleiding te doen ;) succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja zo zat mijn zoon ook ,ga niets doen wat je niet afmaken wil,hij is eerst een jaar gaan werken en toen kwam hij erachter wat hij wel wilde ,en dan ben je ook echt gemotiveerd,.Je weet dat er nu best een hele druk op je ligt,dat het moelijk is ,om echt te kiezen wat je wilt,ik wens je veel succes.