Is dit toeval?

Je bent net ergens mee bezig geweest (Meestal via een bedrijf o.i.d), en na die tijd zie je opeens overal dingen om je heen die daar mee te maken hebben.

Voorbeeld:
Net een nieuwe PC besteld bij 'Alternate'. Staat er bij Youtube opeens een advertentie:'ALTERNATE'.

Dit heb ik dus heel erg vaak met verschillende dingen, is dit toeval?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Het beste antwoord

google ads houden in de gaten waar je mee bezig bent op de computer en geven dan gerelateerde advertenties.
en daarbuiten valt het ook meer op als je in je korte termijn geheugen van je hersens woorden/afbeeldingen hebt zitten springen deze eruit bij het scannen van je ogen van de omgeving(wat continu onbewust gebeurd).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

het komt omdat het dan meer opvalt

ik heb dat ook altijd als ik iets nieuws heb, toen ik net een andere auto had zag ik inneens overal zulke autos rijden,
je let er dan onbewust gewoon meer op omdat je het herkent.
13 jaar geleden
Nee dat is geen toeval; voor dat je ermee bezig was keek je er gewoon langs. Het was er wel , maar het viel je niet op; dat kwam pas op het moment dat je er zelf bij betrokken raakte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee geen toeval, je bent er gewoon meer mee bezig (ook onbewust). Je herkent dan opeens beelden/woorden/geluiden waar je voorheen niet mee bezig was.
Ik denk dat iedereen dit heeft.
Ik heb het dikwijls, een voorbeeld is dat ik iets heb gelezen in de psychologie en dan is er toevallig een item daarover bij Paul&Witteman...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heet met een mooi woord Synchroniteit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je referentiekader is zo geworden, dat deze dingen je meer opvallen. Voorheen kende je Alternate niet.
Het is hetzelfde als zwanger zijn en plotseling heel veel vrouwen zien, die ook in verwachting zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaal zou dat er ook staan alleen dan was het je niet opgevallen, maar omdat je nu ergens pas mee in 'aanraking' bent geweest zie je het opeens! Natuurlijk is het ook wel een beetje toeval..
hopelijk helpt dit een beetje<'3
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Google zorgt ervoor dat de advertenties zijn aangepast aan jouw zoekgedrag. Dus als jij op websites komt of zoekgegevens intikt met "Alternate", volgen er automatisch advertenties die hier betrekking op hebben.

Je ziet geen spoken.