Toen ik een jaar of 10 was, heb ik een briefje geschreven naar alle buren of ik hun auto mocht wassen voor Fl.2,50(dat was toen). Dat ging best goed en ik kon met al mijn vriendjes ijsjes kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klusjes doen voor je ouders, opa en oma, ooms en tantes, de buren. Leg uit waarvoor je aan het sparen bent en vraag of ze een vast karweitje voor je hebben: grasmaaien, honduitlaten, was vouwen, planten watergeven (binnen/buiten), auto wassen.
Verwacht geen grote bedragen, als je de bedragen klein houdt kun je een klusje langer aanhouden.
Mijn kinderen verdienen zo extra zakgeld (door voor mij dingen te doen).

Wat de jongste (9 jaar) erg graag doet is samen met een vriendinnetje 'heitje voor een karweitje' spelen. Dan gaan ze langs de deuren, om klusjes voor anderen te doen. We wonen wel in een dorp waar iedereen iedereen kent, zou ik niet midden in Amsterdam aanraden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onder de 13 is werken totaal niet nodig.

Ben je 13, 14 of 15 jaar dan mag je alleen "niet industriële hulparbeid van lichte aard" verrichten.
Je kan bijvoorbeeld gaan:
- vakkenvullen
- oppassen
- auto's wassen
- helpen bij het rondbrengen van folders/huis-aan- huisbladen
- helpen bij schoonmaken
- bollen pellen
- helpen in de keuken van een bejaardentehuis

Als je 16 of 17 bent mag je allerlei soorten werk doen, zolang het niet gevaarlijk of schadelijk is voor je gezondheid. Risicovolle werkzaamheden zijn alleen toegestaan onder toezicht van een ervaren collega.
Je kan bijvoorbeeld gaan:
- vakkenvullen
- kranten rondbrengen
- schoonmaken
- werken als afwasser
- fabrieksarbeid doen

Als je wilt weten hoelang je precies per dag mag werken moet je even de link kijken..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ging altijd winkelkarretjes ophalen.

Op de parkeerplaatsen bij het winkelcentrum aan mensen vragen, nadat zij hun boodschappen in hun auto gezet hadden, of jij hun karretje weg mag brengen zodat ze zelf niet meer terug hoeven te lopen.

Dat verdiende best goed, zo 10 jaar geleden.

Wel netjes vragen he!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heitje voor een karweitje, langs de deur, auto's wassen, boodschapje doen, lege flessen terugbrengen.

Je kan ook heel goed je best doen op school, en dan trots je rapport laten zien!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt eraan hoe oud je bent .. maar misschien is een krantenwijk een optie.