Het is zeker geen geen legende. Sint Nicolaas van Myra heeft echt bestaan.

Coca-cola is inderdaad de bedenker van Santa Claus en hij is geinspireerd door onze eigen Sinterklaas.

Toegevoegd na 2 minuten:
Santa Claus, also known as Saint Nicholas, Father Christmas, Kris Kringle, or simply "Santa", is a figure which was derived from the Dutch figure of Sinterklaas.

Oftewel, de kerstman is een figuur die is afgeleid, van de Nederlandse Sinterklaas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar mijn weet is Santa Claus alleen gepimed door Coca-cola, dus niet helemaal verzonnen door Coca-cola.
Maar goed je kan gelijk hebben thnx voor your answer

Andere antwoorden (8)

Sinterklaas ........
daarna Santa-claus .

Toegevoegd na 7 minuten:
en sinterklaas is elk jaar eerder ........5 december / 26 december .
Hij wint altijd , die goedheiligman
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in america santa claus in nederland en belgie sinterklaas
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ho ho ho een min...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sinterklaas zat denken wat hij Marion zal schenken. Marion was niet blij met de minnen, en sinterklaas zat zonder dingen. Dus ging hij met zijn cursor op de plusduim staan, en klikte deze aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En in Duitsland, ook Sinterklaas +
sinterklaas want die is al weg en de kerstman moet nog komen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sinterklaas.

Santa Claus (oftewel de Kerstman) is verzonnen door Coca Cola. Als ik het goed heb is dit wel op basis van Sinterklaas, maar dan omgebouwd zodat het ook in Amerika goed zou gaan. (Het idee van een blanke man met veel zwarte helpers wordt daar naar 't schijnt niet echt gewaardeerd).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niemand het is gewoon een legende.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
SINTERKLAAS
want de nederlanders vierde SINTERKLAAS.
toen kwamen de amerikanen er achter.
die wouden ook een soort van SINTERKLAAS.
maar zwarte pieten vonden ze maar raar.
dus namen ze herders.
de paard vonden ze ook raar .
dus is dat de slee.

Als sinterklaas niet bestond bestond kerst ook niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sinterklaas want die is al 547 jaar oud!
Maar ik weet eigenlijk niet hoe oud de Kerstman is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
deze links stonden op goeievraag.be
http://www.scholieren.com/werkstukken/12985
http://members.lycos.nl/avanderbiezen/studies.html