hoe kan ik iemand sms'n in australië??

en dan bedoel ik met die landcodes daar snap ik niks van

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
4.5K

Het beste antwoord

Vóór het 06-nummer toets je eerst 0061 of +61. Want de landcode van Australië is 61.
Amadea
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Inderdaad, en dan bij het 06 nummer de eerste nul weglaten, dus alleen 6 en dan de rest.

Andere antwoorden (2)

Als je het volledige telefoonnummer hebt van diegene in Australie (landcode, netnummer (zonder nul) en abonneenummer) dan kan je net als in Nederland een sms je versturen naar Australie.
Landcode van Australie is 61. Landcode van Nederland bijvoorbeeld is 31. Bel je naar Australie dan bel je eerst 0061-.. etc. Bel je naar NL vanuit het buitenland, bijvoorbeeld naar Amsterdam, dan bel je 0031-20 (020 zonder nul!) en dan het abonneenummer erachteraan. Werkt ook zo in Australie. 0061-... etc.
13 jaar geleden
Een Australisch nummer begin je met +61 (of 0061); vaak kun je de + typen door twee keer 0 te typen of de 0 iets langer vast te houden. Het voordeel van het gebruik van de + boven de 00 is dat, als je het nummer opslaat, je het ook kunt gebruiken vanuit buitenlanden waar internationaal niet met 00 begint. Trouwens het is om die reden ook handig om je Nederlandse nummers op te slaan als +316....

Uit een vorige vraag van je weet ik dat je T-Mobile hebt als provider. Zij geven zelf op hun website aan dat ze niet met iedere provider op de wereld een contract hebben voor de uitwisseling van SMS. Als ze niet zo'n overeenkomst hebben zullen je SMS-jes niet aankomen. Check dit eventueel via de website in de bron. Denk er overigens aan dat er een tijdsverschil is. Niet iedereen waardeert het midden in de nacht een SMSje te ontvangen.