Waar gaan de ballen van een dier heen als ze gecastreerd zijn?

Als bijvoorbeeld een paard wordt gecastreerd in een kliniek, waar laat deze desbetreffende kliniek deze dan? Worden deze weggegooid? Wat je dan wel niet aantreft als vuilnisman?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Het beste antwoord

kleine hoeveelheden organisch medisch afval wordt door dierenartsen nog wel eens bij het gewone afval gegooid. Dan hebben het over testikels en eierstokken. Groter afval zoals geamputeerde pootjes, dode dieren of grotere hoeveelheden 'klein spul' worden door de gemeente of huisdierencrematoria verbrand. Destructie van het afval noemt men dit. Als je je dier achterlaat bij de dierenarts na overlijden, gaat deze ook naar destructie. Wil je dit voorkomen, zodat je geliefde dier niet op de grote hoop gaat, dan kan je kiezen voor begraven of cremeren.
Sommige grotere klinieken of huisdierenziekenhuizen hebben een aparte kliko voor destructie-afval. Kleinere praktijken vriezen het meestal in totdat het opgehaald wordt, dit voorkomt vervelende geurtjes...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

nee die worden in een ton gegooid en die wordt door de destructor opgehaald en die verbrand ze daarna

Toegevoegd na 1 minuut:
hetzelfde gebeurt ook met een overleden dier dat je achterlaat bij de dierenarts en je hebt niet aangegeven dat je hem wilt begraven of cremeren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
al de organen die worden verwijderd dus ook de ballen worden verbrand, er worden nooit organen aan een vuilnisman mee gegeven het is strafbaar...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja maar t is ten strengste verboden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuke avatar Marion!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuk hè ..:-)
Mijn moeder kreeg de balletjes van de kat mee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in de soep
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Frikandel toch?