Ik heb nog vuurwerk van vorig jaar, wat moet ik hiermee doen ?

Kan ik dit gewoon nog dit jaar afsteken ? Is dit veilig, het gaat om siervuurwerk. Zo niet wat moet ik hiermee doen, moet dit ergens ingeleverd worden ofzo ?

Toegevoegd na 2 dagen:
ik zie heel veel tegenstrijdige antwoorden,
kan iemand het ook onderbouwen met een bron ?
mvg,

Weet jij het antwoord?

/2500

Gewoon afsteken die handel. En als je het niet vertrouwt flikker je alles maar op een vreugdevuur, het spuit en knettert een beetje maar dat is dan ook alles. zeg gewoon tegen de mensen dat je er wat vuurwerk op gooit en dat ze een paar meter naar achter moeten gaan. Siervuurwerk moet je er niet omgooien, alleen knallers! Toegevoegd na 14 minuten: Die schietlont klopt wel, met ouwe rotjes heb je dat wel eens, maar dat is niet boeiend, als een rotje in je handen knalt doet het alleen wat zeer en verder niets. Vuurpeilen kun je in een fles zetten, als het dan ook snel afgaat is die hete straal op je handen wel pijnlijk en laat een nare brandwond achter, als je een aansteeklont gebruikt gebeurt er niets omdat je tussen het aandrijfvuur en je hand dan voldoende ruimte zit.

Het beste is dat je het NIET afsteekt. Je weet nooit wat er gebeurd

Ja en nee. Ja: Je kan het nog afsteken, als je het goed bewaard, in een verpakking die waterdicht is en veilig staat van elk soort brandgevaar. Nee: Ik en vele anderen raden u af dit te doen, zeker aangezien het sowieso al minder is qua knal/effect, maar ook omdat het gevaarlijker kan zijn omdat, het toch wel een product is met een mogelijke zwakte. Dus raad het u af.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100