ik heb heel erg last van mijn nek hoe kan ik het best liggen

op mijn zij dun kussen dik dus of mijn nek recht is of scheef
op mij buik nek gedraait
of op mijn rug?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lees je tekst eens terug. Snap je hem zelf? Gebruik eens komma's, punten en hoofdletters. Zoals je het nu opgeschreven hebt is er geen touw aan vast te knopen.

Het beste antwoord

Het is belangrijk dat je ligt op een manier die jij comfortabel vindt, en dat je genoeg ruimte hebt om te draaien, dit is heel belangrijk.
Zorg dat je goed ontspannen bent als je gaat slapen; dat je hoofd leeg is en je slaapkamer rustig.

Wat kan helpen is slapen met alleen een klein rolkussentje, en deze in je nek te plaatsen.
Zoals al eerder genoemd kan je je nek insmeren met een zelfwarmende crème, bijvoorbeeld tijgerbalsem. Ook kan je een warmtepleister gebruiken.

Je lighouding is natuurlijk erg belangrijk, maar er zijn meer manieren om je pijnprobleem aan te pakken.
Ga eens naar je huisarts en praat over je klachten.
Je zou fysiotherapie kunnen krijgen of mensendieck. Vooral die tweede kan erg veel baat hebben; hierbij wordt gekeken naar je houding en hoe je die kan verbeteren.

Sterkte, ik weet hoe het is.
Vandaag heb ik eindelijk eens naar mijn huisarts geluisterd en me pijnstillers voor laten schrijven, na maanden van onafgebroken pijn...

Toegevoegd na 3 minuten:
Een eerdere vraag van mij; de antwoorden zijn voor jou misschien ook wel nuttig: http://www.goeievraag.nl/vraag/ergens-leren-juiste-manier-bed.65206
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik zou eerst een goed kussen kopen als ik jou was maar misschien heb je dat al wel gedaan.Ga liggen zoals jij het lekkerst ligt en leg in je nek een kruik of een warme handdoek en smeer je nek in met midalgan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als iemand die veelvuldig last heeft van haar nek zeg ik: op je rug. Ondersteun je nek volgoende, maar zorg ervoor dat je niet met je hoofd hoger komt te liggen. Je nek moet in een rechte lijn met je ruggegraat blijven. Leg eventueel een rolletje van een zachte handdoek in de holte onder je schedelbasis.
Duurt het lang voordat de klachten verdwijnen, ga dan eens naar de huisarts en koop een geschikt kussen! Zelf vind ik de gel nekkussens wel fijn, die een dikker gedeelte hebben voor onder je nek, of een 'pittenkussen'.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zoals hierboven als staat, warmte of warmtecremes kunnen ook helpen.
Herinner me net dat ik vorige week mijn nieuwste favoriet heb gekocht. Bij de Blokker verkopen ze nekkussentjes met pitten erin, die in de magnetron kunnen. HEERLIJK!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste is als je hoofd in een rechte lijn met je rug ligt, dus op je zij op een kussen wat je hoofd voldoende ondersteunt en waarbij je hoofd loodrecht op je nek zit.
paulus811
13 jaar geleden
Uw huisarts is de juist aangewezen persoon om e.e.a.
uit te sluiten danwel u door te verwijzen.
Het kan vele oorzaken hebben, spieren, zenuwen,
wervels, tumoren, ontstekingen etc.
U dient alleen de juiste beslissing te nemen.