Toegevoegd na 56 seconden:
"De Maan is de enige natuurlijke satelliet van de Aarde"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben er maar 1, DE maan.
Verder hebben wij geen andere manen. Andere planeten hebben er wel meer. Maar wij moeten het er toch maar met 1 doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben één natuurlijke maan :de Maan.( maar onze Maan is eigenlijk te groot voor een typische maan , soms wordt er gewag gemaakt van Aarde-Maan als dubbelplaneet.)
Er zijn wel heel veel kunstmanen (een satelliet is een maan)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Aarde heeft een heleboel astroïden, die net groot genoeg zijn om maan in de astronomie de eer van “maan zijn” kunnen hebben, die om de aarde heen draaien (ongeveer 18.000). Verder is onze maan inderdaad zoals beestie gezegd heeft net te groot om maan te noemen, maar onze maan heet nou eenmaal maan.