hebben katten een geheugen van 2 minuten ?

ik heb een kat en ik wou weten of katten en goed geheugen hebben of een geheugen van 2 minuten ..?
kan iemand me aub uitleggen of vertellen wat voor'n geheugen katten hebben ??

Weet jij het antwoord?

/2500

Ook katten hebben een lange termijn en korte termijn geheugen. Anders zouden ze in het wild niet kunnen jagen of thuis na een slaapje hun kattenbak of etensbak kunnen vinden.

katten hebben een uitstekend geheugen. een vriend van me had de kat een bandje omgedaan, voor hij met het beestje naar de dierenarts ging. toen hij twee jaar later dat bandje weer pakte, en de kat het belletje hoorde, was hij meteen pleite naar zolder, om voorlopig niet meer te verschijnen. katen zijn intelligente dieren, en daar hoort een goed geheugen bij.

Katten kunnen dingen onthouden. Hun hersenen lijken erg op die van mensen en worden vaak als model gebruikt voor hersenziektes bij mensen. Je kan hen ook opdrachten laten uitvoeren en trucjes aanleren (bijvoorbeeld high five, zit, lig, spring...) en zelfs een onderscheid laten maken tussen bepaalde voorwerpen. Katten zijn erg intelligente roofdieren, maar ze zijn erg hardnekkig en veranderen niet snel hun gewoonten. Als een kat eenmaal iets kan onthouden, dan weet hij dat een half jaar later nog. Lees maar eens de verhalen op http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=29&t=7631

Bronnen:
http://www.ikhebeenvraag.be/vraag/1488

Katten hebben eerst en vooral een selectief geheugen. Ze onthouden na 1 keer al in welke kast hun favoriete voer staat of wat er gaat gebeuren als je dat ding in de gang zet (en ze naar de dierenarts moeten). Maar ze wensen niet of niet goed te onthouden dat ze eigenlijk niet OP de kast mogen springen, niet in de gordijnen mogen hangen, enzovoorts. En zelfs dan... Als je die blik ziet waarmee ze dan kijken, weet je dat ze het duvels goed weten maar echt doen alsof ze nergens van weten ;-)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100