Hoe lang zou je zonder water in een woestijn kunnen overleven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
5.7K

Het beste antwoord

Ik heb hier eens een documantaire over gezien op Discovery. Globaal gezien kan je het 12 tot 18 uur volhouden in de woestein zonder water. Dan ben je volledig uitgedroogd en ga je dood aan uitdroging...

Het is natuurlijk wel afhankelijk hoevee vocht je in je lichaam hebt, voordat je zonder water kwam te zitten en hoe goed je tegen de hoge temperatuur kunt die er in de woestein is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar ook al zou je het tot de nacht uithouden, wanneer het fris tot koud wordt, zou je dan de batterij niet weer kunnen opladen, zodat je je dood kunt verlengen?

Andere antwoorden (6)

Een dag of drie bij normaal weer, 24 uur in een brandende woestijn. Ook geen eten? Daar kan soms nog wat vocht inzitten...
14 jaar geleden
De mens is niet goed aangepast om in een woestijn te overleven. Als het 50°C of warmer is, kan een mens zonder water hoogstens twee dagen overleven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de onderstaande bron staat dat je in een hete omgeving na enkele uren al kan sterven aan een hitteshock, als je geen water bij je hebt.

P.S. Ik had trouwens op tv gezien dat een man water haalde uit de reserve 'plaats' (de bult) van een kameel (een dode).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het geheugensteuntje is de 3 drie's:
3 minuten zonder zuurstof
3 dagen zonder vocht
3 weken zonder eten
Dat gaat natuurlijk wel uit van redelijke omstandigheden, in de woestijn kan het wegens hitte en droogte minder zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een paar uur maar, wij Nederlanders zweten heel snel en veel in zo´n omgeving, dus niet meer dan een paar uren...